Beni avutabildikleri tek şey, ölümden sonraki yok oluş ümidiydi. Tekrardan yaşama fikri beni korkutuyordu. Henüz yaşadığım dünyaya ısınamamıştım.
Öbür dünya hangi derdimi çözebilirdi ki?
Beni avutabildikleri tek şey, ölümden sonraki yok oluş ümidiydi. Tekrardan yaşama fikri beni korkutuyordu. Henüz yaşadığım dünyaya ısınamamıştım.
Öbür dünya hangi derdimi çözebilirdi ki?
Haset duyulan ilk nesne, besleyen memedir, çünkü bebek bu memede kendi arzuladığı her şeyin bulunduğunu, memenin sınırsız süt ve sevgi verebileceğini ama bunları kendi doyumu için alıkoyduğunu sanıyordur. Bu duygu bebeğin gücenme ve nefretini artırır ve sonuçta anneyle ilişki de çarpıklaşır.Hasetin aşırılığı, bana göre, paranoid ve şizoid özelliklerin de olağanüstü güçlü olduğunu gösterir; böyle bir bebeğin hasta olduğu kabul edilmelidir.