Sağlıklı ve uzun bir yaşam sürmek için
Hoşlandığın her şeyden az az ye
Erken yat, erken kalk ve sonra çık yürüyüşe
Her günü sukunetle yaşa ve keyfini çıkar yolculuğun
Sağlıklı ve uzun bir yaşam sürmek için
İyi geçinelim arkadaşlarımızla
İlkbahar, yaz, sonbahar, kış
Her mevsimin mutlulukla çıkartırız tadını
Parmaklarımızın ne kadar yaşlandığına takılmamak işin sırrı
Onları çalıştırmaya devam ettirirsen, kutlarsın yüzüncü yaşını...
Japonya'nın Okinawa adasındaki insanların her yeni güne bu şiiri okuyarak başlamalarına, uzun yaşlarına ve ışıldayan gözlerine bakılırsa işin sırrını çözmüşler. Kim bilir belki biz de her yeni günümüze bu enerjiyle başlarsak kutlarız sevdiklerimizle 100. Yaşımızı :))
Lisedeki edebiyat öğretmenimizin ısrarla tavsiyesine rağmen okumamıştım, farklı kitaplar vardı belki de listemde ama kitabı bitirdiğimde anladım ısrarının sebebini.. Düz bir aşk romanı değil bu. Bu tutkulu bir aşkın,aşığın hayatın zorlu şartlarıyla, acımasız gerçekleriyle karşılaştığında ve çaresizlik de bunlara eşlik ettiğinde ne kadar da karanlıklaşabileceğinin canlı göstergesi... İnsanı derinden sarsan, kitabın kapağını kapattığında birden çok duygunun istilasına uğratan kesinlikle okunası bir yapıt...
"En güzel adalet vicdandır." sözü ancak bu kadar güzel işlenebilirdi. Suç işleyen bir insan evet kaçarak adaletin tecelli etmesini engelleyebilir ve kurtulduğunu düşünebilir. Peki ya içinde taşıdığı vicdanın sessiz çığlıklarına ne zamana kadar kulaklarını tıkayabilir.
Bir hukukçu olarak söyleyebilirim ki her hukukçunun mutlaka okuması ve kitaplığında bulundurması gereken bir kitap olmasıyla birlikte aslında herkese okutturulması gerektiğini düşünüyorum. Hukuk düzenindeki bozulma ve yozlaşmanın toplumdaki paranoyak düşünceleri ne denli artıracağını ve insanların hukuka adalete olan güveninin nasıl sarsılacağını çarpıcı bir şekilde anlatıyor.
Çocuklar için yazılmış izlenimi verse de yaş fark etmeksizin tüm insanlığa yönelik mesajlar içeren çok derin bir kitap. Her sayfası detaylı bir okuma gerektiriyor.