Bir deniz aşığı olarak kitapların tam bana göre olduğunu söyleme gerek bile yok.
️Epeydir Zülfü Livaneli kitaplarından okumamıştım. Çok da severim, iyi bir müzisyen kötü bir yazar olduğunu söyleyenler müsaade etsin de bir sanatçının başka sanat dallarında da söyleyecek sözü olsun..
️Bu kitabın öyküsü evlat sevgisine dayanıyor. Bu omurganın etrafında mülteciler ve Ege dogasına zarar verenleri de azar azar işlemiş Livaneli.. Çok sevdiğim bu kitabı okumanızı isterim
️Bu kitap ile ilgili Livaneli ile yapılan söyleşiden alıntı bırakıyorum:
"Bugün her șey daha da kötü. Artan nüfus, yemeğe, ilaca, temiz suya erişimleri olmayan milyonlarca insan ve pandemi döneminde bile milyar dolarlarını artıran, emek hırsızı küçük bir kesim. Dünya bu dengesizliği kaldıramaz. Kapitalizm, Marx ve Engels'in söylediği gibi kendi sonunu getiriyor ama dünyamızı da felakete sürüklüyor. 8 milyara yakın insan, hepimizi köleleştiren bir kapitalist diktatörlüğün saldırısı altındayız. Daha önceki çağlarda köleler ayaklarındaki prangadan köle olduklarını anlıyordu. Modern köleler ise kendini özgür sanıyor, çünkü beynine geçirilmiş prangaları göremiyor. Dünya, kapitalistlerin, halkını soyan diktatörlerin, yolsuz bürokratların korkunç hırsına engel olamazsa, göçler de sürecek, terörizm de, isyanlar da. Bir insanın, şirketinin trilyon dolar etmesi bir yana, kişisel hesabında 700-800 milyar dolar gibi bir para bulunmasının anlamı ne? Artı değeri sömürerek edindiği bu servet, eskiden olduğu gibi altın vs. de değil, o parayı bile görmüyor. Sadece bilgisayar ekranında sıfırlar , sıfırlar , sıfırlar. Bütün kavga, dünya nüfusunun mahvolması, bebeklerin ölmesi pahasına o soyut sıfırları artırmak. Bana göre bu bir suçtur; devletlerin, belli bir limitin üstündeki kişisel servetlere izin vermemesi, düzgün vergi