Agırî

İnanmak Zorunda mıyım?
Not : İnanç bakımından İslam dinine davet etmede zorlama yoktur. Ama Müslümanım diyen her birey İslam hukukuna uymak zorundadır.Misalen Namazını kılmak zorundadır. Namazı olmayan uyarılır öğretilir , ihmal eden uyarıdan sonra ceza verilir buna rağmen hâlâ kılmamakta direniyorsa kılmak istemiyorsa dinden çıkmış muamelesi yapılır ki bu hususlar Müslümanların kanunu olan İslam'ın korunması , topluma namaz hususunda fitne ve gevşekliğin gösterilmemesi gibi nedenlerin önüne geçmek için dinden çıkmış muamelesi yapılır. İmanı olan namazı kılmak zorundadır ki kılar hele ki ceza da varsa kilmamak gibi lüksü olmaz . İslam'ın bütün hususları birbirini korur . Bütün insanlar temiz,günahsız, gelişme ve olgunlaşmaya açık olarak yaratılmıştır. İnsanın fıtratında özünde Allah'ın varlığını ve birliğini tanıma eğilimi vardır. Bu eğilim içtenlikle ortaya konacak bir arayışta meydana çıkar. Uygun bir çevrede yaşıyor olmak bunu kolaylaştırır. Ayrıca insanın psikolojik olarak inanma ihtiyacı vardır. ️İslâm dini bir inanç ve o doğrultuda yaşam tarzıdır. Onu böyle kabul etmek kişinin özgür seçimine bağlıdır. Çünkü Dinde zorlama yoktur. Hiç kimseye, herhangi bir dini kabul veya reddetme konusunda baskı yapılamaz. İnanç özgürlüğü baskı ve zorbalıkla sınırlandırılamaz. Ayrıca kimsenin Müslüman olma mecburiyeti yoktur. Gerçekler açıkça anlatılıp zihinler aydınlatıldıktan sonra, her insan kendi özgür iradesiyle bir tercihte bulunur ve bunun sorumluluğunu da yine kendisi taşır. Çünkü doğru yol, eğri yoldan tamamen ayrılıp açıkça ortaya konmuştur. Artık her kim, kelime-i tevhidin ilk rüknünde ifâde edildiği gibi, Allah’ın otoritesini ve hükümlerini hiçe sayan insan ve cin şeytanlarının egemenliğini, yani tağutları inkâr eder, Lâ ilâhe der ve hayatın her alanında tek egemen güç olarak Allah’a
Sayfa 11·Kitabı okudu
Din
Kerim Birkan Demirel isimli okura yanıt verildi
Agırî
Teşekkür ederim faydalanmanız dileğiyle
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
“Kadın bir avrettir (kendisine karşı haya beslenen bir varlıktır). Dışarı çıktığında şeytan onu erkeklere süslü göstermeye çalışır.” (bk. Tirmizî, Rada’, 18;) Not : Şeytan dışarıda kadınları erkeklere süslü gösterir de , sosyal medya da süslü göstermez mi ? Kadınlar Kendisiyle nikah kıyılabilecek bütün erkeklere karşı ve sapıklık ta şüphelendiği akrabalarına karşı dahi güzelliğini, cezb edici yönlerini veya vücudunda süslediği yerlerini( kollar, makyajlı yüzünü , boyun , saç vb.) onlara karşı gizlemelidir(tesettüre girmelidir.). Erkeklerin beyni kadınların beynine göre cinsellik hormonunu iki buçuk kat daha fazla üretiyor yani salgılıyor . Bu bilgi bilimsel bir delili dayanıyor. Kadınlar genelde Erkeklere daha çok dost nazarıyla bakarken , erkekler cinsellik dürtüsüyle , iç güdüsüyle veya dini ifadeyle nefsiyle, hain bakışlarla, kalbinde hastalık taşıyarak bakıyor ve dış görünüşü hakkında ani zihinsel değerlendirme yapabiliyor. Bunu düşünerek profilinize resim koyun veya bir yerlerde fotograflarınızı paylaşın ... Bu bilgileri her müslüman dikkate almalıdır. Resimlerinizi sosyal medyaya servis etmeden hangi tip insanların resminize bakabileceği, kaç kişinin zihnin de cinsel bir profil oluşturacabileceği ihtimallerini , inanmış, Allah'a teslim olmuş kimseler olarak dikkate almalısınız. Sosyal medyada kendinizi göstermek ve en bakımlı resimlerinizi paylaşmak caiz mi değil mi meselesi bu sebeplerden dolayıdır. Resme nazar etme ve süistimal etme , tesettürü ihlal etme, dini temsil etmeme gibi hususları da detaylı açıklamıyorum. Bu anlattıklarımızı düşünemeyen kıt akıllı, dar düşünceli kimseler daha rahat ve özgürce kadınların yüzüne, gözüne, kaşına vb . bakmak için, 'yok abartmayın , yok kötü niyetlisiniz' gibi haksızca ve gerçek niyetlerini gizleyerek yaklaşıyor bu
İnsan ve Duygular
carpediem isimli okura yanıt verildi
Agırî
Meseleye geniş perspektifden ,nesnel ve doğru bilgilerle bakilirsa daha iyi anlaşılır.
“Kadın bir avrettir (kendisine karşı haya beslenen bir varlıktır). Dışarı çıktığında şeytan onu erkeklere süslü göstermeye çalışır.” (bk. Tirmizî, Rada’, 18;) Not : Şeytan dışarıda kadınları erkeklere süslü gösterir de , sosyal medya da süslü göstermez mi ? Kadınlar Kendisiyle nikah kıyılabilecek bütün erkeklere karşı ve sapıklık ta şüphelendiği akrabalarına karşı dahi güzelliğini, cezb edici yönlerini veya vücudunda süslediği yerlerini( kollar, makyajlı yüzünü , boyun , saç vb.) onlara karşı gizlemelidir(tesettüre girmelidir.). Erkeklerin beyni kadınların beynine göre cinsellik hormonunu iki buçuk kat daha fazla üretiyor yani salgılıyor . Bu bilgi bilimsel bir delili dayanıyor. Kadınlar genelde Erkeklere daha çok dost nazarıyla bakarken , erkekler cinsellik dürtüsüyle , iç güdüsüyle veya dini ifadeyle nefsiyle, hain bakışlarla, kalbinde hastalık taşıyarak bakıyor ve dış görünüşü hakkında ani zihinsel değerlendirme yapabiliyor. Bunu düşünerek profilinize resim koyun veya bir yerlerde fotograflarınızı paylaşın ... Bu bilgileri her müslüman dikkate almalıdır. Resimlerinizi sosyal medyaya servis etmeden hangi tip insanların resminize bakabileceği, kaç kişinin zihnin de cinsel bir profil oluşturacabileceği ihtimallerini , inanmış, Allah'a teslim olmuş kimseler olarak dikkate almalısınız. Sosyal medyada kendinizi göstermek ve en bakımlı resimlerinizi paylaşmak caiz mi değil mi meselesi bu sebeplerden dolayıdır. Resme nazar etme ve süistimal etme , tesettürü ihlal etme, dini temsil etmeme gibi hususları da detaylı açıklamıyorum. Bu anlattıklarımızı düşünemeyen kıt akıllı, dar düşünceli kimseler daha rahat ve özgürce kadınların yüzüne, gözüne, kaşına vb . bakmak için, 'yok abartmayın , yok kötü niyetlisiniz' gibi haksızca ve gerçek niyetlerini gizleyerek yaklaşıyor bu
İnsan ve Duygular
carpediem isimli okura yanıt verildi
Agırî
Anlamadım. Namahrem ne demek ? Yabancı demek yani evlenilir onunla demek dinen .evlenmelerinde din ve yasa yönünden sakınca bulunmayan (kadın ya da erkek). Şimdi bazı erkekelr vardır dayı amca gibi adam sapık her türlü nane var iyilik kılıfına giriyor yigenine sarılıyor vs vs şimdi yigen aklı başında biriyse salih biriyse bunu anlar zaten. Fasık olan sapık davranışı olan herkes e karşı aynı tavır takı n mali demek istedim. Nice imansız takvasi Z insan var akrabasına göz diker hele bu zmanda gece gündüz kötü siteler den çıkmayan zihni uckuruyla yer değişmiş kişiler dayı amca olsa bile bunlara karşı boyun açık olmama li, saç açık olmamalı yani güzelleştirici şeyleri engelle meli, makyaj vb) erkeğin ona baktığı zaman da nefsi kötülüğu emreder daima. Ayrıca iktidarsız kişiler ise bunlar acuz kişiler dir hani vücudu kırışmış zor kalkıp yürüyen yaşlılar gibj . Bunların yanında saç açık olsa misalen günah değildir. Ama kapalı olması daha güzel ve en doğru olur. Bu her yaşlı için geçerli değildir yaşlı erkekler vardir mesela ninelere göre daha çok şehvet taşır. Acuz ve iktidarsız olan yaşlılar dir. Yüzü vücudu kırışmış belini bile doğrultamayan gibi .