-"Sizler, hepiniz, içinde yaşadığınız dünya, Konstantiniye, her şey, sadece ve sadece benim düşüncemde varsınız. Düşünüyorum, ama sadece ben var değilim. Düşündüğüm için asıl sizler varsınız;sizler ve içinde yaşadığımız dünya."
-"Her şey ve ben benim düşüncelerimden ibaret olsa da bu dünyada yaşamak zevkli bir şey"diyordu. "Sen! Oğlum! Sen benim zihnimde bir düş, bir düşüncesin. Bana şu anda dokunuyorsun. Ama ben sana dokunamıyorum. Çünkü düşlere dokunmak mümkün olabilir mi?
"Benim için kutsal bir şey varsa o da bilgidir, gerek bu dünyanın, gerekse öte dünyanın bilgisi. Bu yüzden öğrendiklerimi akıl terazisinde tartıp doğru olup olmadıklarına bakarım."