Günümüzde birçok ebeveynin kaygılarından biri, çocuğunun mutlu, güvende ve sağlıklı hissetmesi, zorbalığa uğramadan, korkmadan ve kendini değerli hissettiği bir ortamda büyüyebilmesidir. Zorbalık olaylarından hemen sonra suçlu arama eğilimi gösteriyoruz: “Bu çocuğa kim zarar verdi?” Oysa suçlu olarak gördüğümüz kişi de bir çocuk. Zorbalık yapan çocuğun davranışının arkasında, evde yaşadığı sorunlar, okulda yeterince ilgi ve sevgi görmeme ya da kendini ifade etmenin tek yolunun başkalarına güç göstermek olduğuna inanması gibi nedenler bulunabiliyor. Düşündüğümüzde, zorbalık yapan çocuk da bir tür mağdur gibi görünebiliyor. Tabii ki bu yaptıklarını haklı çıkarmaz ancak durumu anlamak, çözüm yolları geliştirmek için kritik önemde.