Kıvılcım Çalışkan

10/10
·200 syf.··
2023 13. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 03 Ekim 2023 01:33
Uzun zamandır okuduğum en etkileyici kitap oldu. Ben çok "Bir kitap okudum hayatım değişti" insanı değilim ancak hayata dair düşündüren bir kitaptı. Herkesin mutlaka okuması gerektiğine inanıyorum, iyi ki okumuşum
Veronika Ölmek İstiyorPaulo Coelho · Can Yayınları · 2010102,6bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
Kitap, okuduğum Rus Edebiyatı eserleri içerisinde en rahat okunan, akan kitap. Sınav dönemime denk geldiği için biraz uzun sürdü ama bence rahat okunacak bir kitap, kalınlığı ürkütmesin. Tembel olarak tanımlasak eksik kalacak bir kavrama Oblomovluk demek bence kitabın en büyük başarısı, bu tabir Rusya'da deyim olarak kullanılıyormuş hala. Diğer yandan her Rus Edebiyatı okuduğumda hissettiğim şey yine oldu, Ruslar ve Türkler aynı millet olabilir, yani hepsinde aynı hisse kapılıyorum ben bu kadar benzer kültürlere, inanışlara, ahlak değerlerine vs. sahip olduğumuzu bilmiyordum. Belki de Türkiye'de Rus Edebiyatının bu kadar sevilme nedeni biraz da bu olabilir. Bu kitapta bunu biraz daha hissettim çünkü genel olarak bir Doğu-Batı savaşı vardı ve biz de Ruslar gibi işin Doğu tarafında olduğumuz için farklar ve dolayısıyla benzerlikler çok daha net ortaya konmuştu. Kitaba gelirsek; Hepimizin zaman zaman hiçbir şey yapmadan bomboş geçirmek istediğimiz günler var ancak bunu en fazla bir kaç gün yapabiliriz, belki imkan olsa 1 hafta ama bütün bir hayatı bu şekilde geçirmek kimsenin aklının ucundan bile geçmez. Yani hiçbir şey yapmak istemezken bile bir şeyler yapıyoruz ama Oblomov gerçekten hiçbir şey yapmıyor, hayatı boyunca yapmadı. Düşünüyor, planlıyor, tasarlıyor ama asla harekete geçmiyor. Harekete geçmiyor derken sadece planları için de demiyorum yani bıraksan koltuktan kalkmayacak, o kadar harekete geçmiyor. Kitabın taa en başında konuşulan yapması gereken işlere kitap bittiğinde hala başlamamıştı. Hayır bu kitap adamın 2-3 yılını da anlatmıyor, bütün hayatını anlatıyor. İnsanın içini boğan bir hareketsizliği var ve bence biraz bile tembel olan herkes okumalı çünkü harekete geçmek için motive ediyor. Kitabı sevmemin bir başka sebebi de karakterlerin çok iyi yazılmış
Oblomovİvan Gonçarov · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202149,9bin okunma
9/10
·196 syf.··
2022 5. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 17 Ocak 2022 00:00
Kitabı okuduktan sonra şunu düşündüm; Biz neden Hayvan Çiftliği kitabına verdiğimiz kıymeti bu kitaba vermiyoruz? Kurgusal ve matematiksel olarak hayvan çiftliği ile aynı olduğunu düşünüyorum hatta bir Türk yazar tarafından yazılmış olması sebebiyle bize daha yakın, daha anlaşılır. İçerisinde çok güzel göndermeler ve ince mesajlar var. Bunları yakaladığınız zaman kitap daha keyifli oluyor. Tabii herkes farklı düşünebilir. Mesela benim için martılar bir etnik kökeni temsil ediyordu, bakkalın oğlu ise gençleri, numara 1 zengin aileleri anlatırken Yazar karakteri de ülkenin aydınlarının temsili diye düşündüm. Belki her okuyan için bunlar değişkendir, bilemem. Acaba okuyanlar için kim kimdi, merak ediyorum
Son AdaZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 201362,2bin okunma
6/10
·350 syf.··
2021 21. kitabı
·
26 günde okudu
·
Okunma: 31 Mayıs 2021 18:20
Bu kitap beni boooğdu boooğdu booooğdu duvara attı. Nisan ayında başladım, Mayıs ayına sarktı, arada 8 kitap bitirdim ve buna geri döndüm bitirene kadar canım çıktı. Yarım bırakmama gibi sert bir kuralım var ve bunu bozmak da istemiyorum. İçerisinde 23 öykü var ve ben bunların 8 tanesini beğendim, geri kalanının içinde okunan ama çok da sarmayan öyküler olduğu gibi zar zor okunan, gram zevk vermeyen, okurken saatler ya da sayfalar geçmiş gibi hissettiren ama bir adım ilerlemeyenler de var. Genel olarak baktığımda beğenmedim, bazılarını da çok beğendim. Daha önce Kurgudan da Garip kitabında da aynı şeyi yaşamıştım, sanırım bundan sonra Chuck Palahniuk derleme öykülerini es geçeceğim. Çok sevdiğim yazardan soğuma noktasına geldim çünkü.
Uydurma Bir ŞeylerChuck Palahniuk · Ayrıntı Yayınları · 201896 okunma
5/10
·112 syf.··
2021 18. kitabı
·
16 saatte okudu
·
Okunma: 17 Mayıs 2021 02:00
Sırf yarım bırakmamış olmak için zorla okudum. Son 20 sayfa evet, daha ilgi çekici ama oraya gelene kadar "Ne anlatıyorsun yaa " diyerek okudum. 3 gün içinde okuduğum 4. Stefan Zweig kitabıydı, Satranç , Korku ve Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu su gibi akarken bu kitabı sürüne sürüne okudum. Bu 4 kitabı nasıl aynı kişi yazmış olabilir? Başında anlattığı editör hikayesi gerçek mi acaba, gerçekten bunu başkası yazdı da o yayınladı mı anlamadım. Eğer böyleyse pek çok şeyi açıklar çünkü
Olağanüstü Bir GeceStefan Zweig · Anonim Yayıncılık · 2020171,9bin okunma