Bölüm sonlarındaki özetler kısa da olsa farklılık katmış. Kitaba hayran olduğumu söyleyemem. Yine de okumakta fayda var. Bazı cümlelerin kelimelerden arınıp hayata dokunduğu aşikar. “Yapabileceğin en soylu davranış başkalarına bir şeyler vermektir.”
Kitabı okurken duygulanmamak elde değil. Afganistanlı çocukların hayatlarına değinmiş bir eser. Kitabı beğenmemek mümkün değil. Keza okuyunca üzülmemek de öyle. İnsanı derinden etkiliyor, üzülüyorsun ama elinden bir şey gelmiyormuş gibi hissediyorsun. Çaresizliği hissetmek...
İskender Pala’nın beğenerek okuyacağınız bir romanı. Okudukça merak uyandırması okuyucuyu kitaba bağlıyor. Osmanlı tarihi kokan tadında bir roman, tavsiye ederim.
Ara ara verilen anektodlar pasta yerken ağzınıza gelen damla çikolatalar gibi tat verdi açıkçası. Kitaptaki her öneriye katılmasam da güzel bilgiler edineceğinizi düşünüyorum.
“Ben sadece bedenden, ruhtan, duygudan, akıldan, benlikten, kalpten... ibaret değilim. Ben bütün ruhlarımdan oluşuyorum.”
Bir biyografi için yavan kalmış. İlber hocam Atatürk’ten ziyade etrafındakilerden ve dönem olaylarından bahsetmiş. Doyum aldığımı söyleyemem. Okul kitabı tadındaydı.