Muazzam bir eser. Yaratılan karakter, olay örgüsü, akıcılığı her şeyiyle muazzam. Hayatım okuduğum en iyi kitaplardan biri diğeri Karamazov kardeşler.
Öncelikle kitap salt bir bilim-kurgu ve ya fantastik bir kitap değil. Alt metinler sürekli felsefi atıflarla dolu. Nihilizm, Absurdizm, Varoluşçuluk düşüncelerinin üzerine kurulmuş karakterlerin yaşadığı serüvene tanık oluyoruz.
Hayatın absurd (saçma) olduğunu Albert Camus den daha başarılı ve eğlenceli bir şekilde yansıtıyor. Özellikle Ford Prefect karakteri hayran olunacak kadar detaylı yaratılmış.
İnsanlara dair çıkarımlar ve evrene bakış açınızı etkileyecek bir düşünce sistematiği içeriyor.
6x9=42.