İktidar bir araç değil amaçtır. Devrimi korumak için diktatörlük kurulmaz; diktatörlüğü kurmak için devrim yapılır. Zulmün amacı zulümdür. İşkencenin amacı işkencedir. İktidarın amacı güçtür.
Bilhassa tahammül edemediğim bir şey, kadının erkek karşısında her zaman
pasif kalmaya mecbur oluşu... Neden? Niçin dâima biz kaçacağız ve siz
kovalayacaksınız?.. Niçin daima biz teslim olacağız ve siz teslim
alacaksınız? Niçin sizin yalvarışlarınızda bile bir tahakküm, bizim
reddedişlerimizde bile bir aciz bulunacak? Çocukluğumdan beri buna daima isyan ettim, bunu asla kabul edemedim. Niçin böyleyim, niçin diğer kadınların farkına bile varmadıkları bir nokta bana bu kadar
ehemmiyetli görünüyor? Bunun üzerinde çok düşündüm. Acaba bende anormal bir taraf mı var, dedim. Hayır, bilakis, belki diğer kadınlardan daha normal olduğum için böyle düşünüyorum. Çünkü hayatım, sırf bir tesadüf eseri olarak, diğer kadınları mukadderatlarını tabii görmeye alıştıran tesirlerden uzak geçti...