Kitabı okurken her ne kadar tarihi roman etkisi bıraksa da yazarın da dediği gibi tarih bir dekor olmuş sadece. Aslında bize Efendi-Köle ve iktidar hırsının insanlara yaptırdıkları zenci bir köle olan Haremağası Süleyman tarafından biz okurlara anlatılıyor. İktidar değiştikçe eski efendiye duyulan sevgi ve itaatin değiştiğini, yeni efendinin göklere çıkarılıp eski efendinin yerden yere vurulduğu gözler önüne seriliyor. Her dönemde ve şimdi de olduğu gibi...
Kitabı okurken tarih ve kişiler belirtilmese de Osmanlı Dönemi'ni bilenler Kösem Sultan dönemi ve oğulları arasında yaşananları anlattığını az çok bilir. İktidarda kalma hırsı uğruna insanlara neler yaptırıyor insana...
Keyifli okumalar dilerim. Kitapla kalın.
Engereğin GözüZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 201924,9bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İskender Pala'nın İtiraf kitabı ailesini küçük yaşta Osmanlılar ile yapılan savaşta kaybeden ve köle olarak İstanbul'a getirilen Ornio namıdeğer Akbaba'nın yıllar sonra Yavuz Sultan Selim'e pişman olup 16 gün boyunca anlattığı hayatı adı altında itiraflarıdır.
Molla Lütfi'den bir sohbet esnasında dinlediği bir hikayeyi kendisine düstur edinen ve içini hırs, intikam bürüyen Akbaba, Hristiyanların Büyük Kartal diye bahsettikleri Fatih Sultan Mehmet Han'dan intikam almak için Molla Lütfi'ye yaklaşır. Güvenini sağladıkça kendi bildiğini okuyan ve Molla Lütfi'nin sözlerini istediği gibi saptırarak tüm ulemayı birbirine düşüren,herkesi Molla Lütfi'ye düşman eden, araya ikilikler sokan, istediklerini yaparken edilen iyiliklere karşı yapacağı kötülük çizgisinde dolaşan Akbaba her fırsatta kötülüğü seçer. Haksızlıklara, iftiralara uğrayan Molla Lütfi'nin hazin sonu ve masumiyeti yıllar sonra bu itiraflarla ortaya çıkar.
Kitapta sadece Molla Lütfi'den değil aynı zamanda birçok ulemadan, alimden de bahsediliyor. Tam bir tarih yolculuğu yaptırıyor bize.
Benim gibi İskender Pala'nın kalemini sevenlerin bu kitabını da keyifle okuyacağına eminim. Şimdiden herkese keyifli okumalar...
Struma insanlığın ve tarihin en büyük ayıp ve günahlarından biri bana göre. 769 yolcu ve 10 mürettebatan sadece bir kişi kurtuluyor. Maalesef ki bu olay Türk deniz sınırlarında yaşanıyor. Gemi, Şile açıklarında batırılıyor.
Kurtulan tek kişi David Stalior'un ağzından Aaron Nommaz tarafından kaleme alınmış bu roman bize farklı inançlara sahip insanlara yapılan zulmü aktarıyor. 2. Dünya Savaşı'nda Nazilerin, Yahudilere uyguladıkları şiddet ve kendi vatanlarını terk etmek zorunda kalan insanların mücadeleri çok acıydı. Gel gör ki yağmurdan kaçarken doluya tutuldu insanlar yine de yüzlerce kişi canından oldu. Bu savaş ne uğruna yapıldı, kim kazandı, kim kaybetti? Bildiğim tek şey 2. Dünya Savaşı'nda insanlık kaybetti.
Bu tür kitaplar bana tarih kitapları gibi geliyor. Bilgiye dayalı oluyor genelde çünkü. O günleri 1.tekil kişi tarafından dinlemek, gördüklerine, yaşadıklarına okuyarak da olsa tanık oluyor insan.
Kitapla kalın...
StrumaAaron Nommaz · Destek Yayınları · 2019848 okunma
Yaşar Kemal ve #k:970. Kitabı okurken çok üzüldüm Ah Esme! Ah Hasan! Biri dünyalar güzeli, insanın baktıkça bakası gelen genç güzel bir anne, diğeri garip, çaresiz küçücük bir oğul.
Babasının öldürülmesinin suçlusu olarak annesinin görülmesi ve kimsenin öldürmeye cesaret edemeyip, 9 yasında ki bir oğulun bir katile dönüştürülmesinin hikayesi bize aktarılan. Çukurova'da geçen bu hikayede kadının söz hakkı olmadığı, hiçbir şekilde dinlenmediği, erkek egemen bir toplumda yaşanılanlar göz önüne seriliyor. Gün gün, ay ay beynine bir dantel gibi ince ince annesinin kötü biri olduğu işlenen Hasan'ın yapmamak için verdiği savaş ve kaybedişi anlatılıyor.
Ben beğendim okurken yine bir Yaşar Kemal klasiği sizleri bekliyor. Keyifli okumalar dilerim...
Yılanı ÖldürselerYaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202028,2bin okunma
Sivaslı Kedi yazarın ilk kitabı buna rağmen çok keyifli ve eğlenceli bir kitaptı. Kalemi gayet akıcı.
Konusu benim tabirimle sokak kedisi görünümlü ev kedisi Kırpık ve yaşadıklarını anlatıyor. Bir hayvan gözüyle insanların yaptıklarını bizlere aktarıyor. Kimi zaman düşündürüyor, kimi zaman da kahkaha attırıyor bazen de Kırpık ile birlikte Sivas turu yaptırıyor.
Bazı yerlerinde basım hataları mevcut ve biraz argosu bol. Sokak ağzı, sürekli serseri tipli insanlarla haşır neşir olan bir kediden farklı bir dil beklenilmez diye düşünüyorum. Bunlara rağmen okurken çok keyif aldım, tam kafa dağıtmalık bir kitap.
Şimdiden okuyacak ve okuyan herkese keyifli okumalar dilerim. Kitapla kalın...
Sivaslı KediVolkan Akbulut · Yeni Paragraf Yayinlari · 202111 okunma