Selim

Selim
@KitapKitap
Burada yer alan okuduğum kitaplar listesine 2016 yılı öncesi okuduğum kitaplar dahil değildir.
Öğle Arası Kahvaltını tamamladıktan sonra, pazar sabahı yazıyordun. Bazen yazarsın, *arzu edilen şeyin ne kadar az arzu edilmeye değer olduğunu gösterinceye kadar, notlar şeklinde karalama yapar çalışmam dersin. Belki bu yazıda onlardan biridir, dersin. Neyle yazdığının senin için pek bir önemi yoktur. Uzunu kısası her renkte kalem olabilir, kurşun kalem de olabilir, dolma kalemde, ucuz bir tükenmez kalemde. Fark etmez senin için. Yalnızca yazarsın, karelisine, çizgilisine, çizgisizine, notalı olanına. Bugün de yazacak bir şeyler vardı, daha önce aklına takılan onlarcası arasından arıyor, bulamıyordun, satrançla ilgili bir şeydi. O sıra unutmamalıyım dediğin şeydi. Neydi? Genç adam rahatlayarak ''Tamam buldum,'' diye iç geçirdi tebessümle. ''kaybetmekle ilgiliydi.'' Kaybetmek üzerine: Bir kazanan vardır bir de kaybeden. Bazen kaybedersin bazen kazanırsın. Kimine geçmiş kaybedilmiştir ve gelecek kazanılması gereken bir şeydir. Kazananlara rastlarsınız. Fakat o aslında en büyük kaybeden olur. Tarih kazananları yazar, oysa bazen kaybettiği o an için mutlak görülen, kendisinden sonraki zamanları da etkisi altına alabilir. Böyle yazarken, yoksa belagatin şehvetine kapıldığım için mi böyle yazıyorum? diye sorduğun olur. Aklından bunlar geçince de yazmayı bırakma zamanının geldiğini anladığın olur. Ender zamanlarda okuduğun ender kitaplar düşer aklına ve onlara bağlı şeyler. Seçerek okursun onları. Adeta konuşursun onlarla aklına hitap ederler ve ince mizaçlı ruhun hareket halindedir. Böylelikle ruhun (düşünce hazzı anlamında), sokak kedisini okşarken nasıl sevinçle dolarsa öyle doyar. Yazmasına ara veren genç adam, çayını yudumlarken, ‘’Uykusuz bıraktığı için klasik Türk kahvesi içtiğim günleri tekrar yaşıyorum sanki.’’ dedi gülümseyerek kendi kendine sessizce. Çay
Televizyon
Rahime isimli okura yanıt verildi
Selim
Yorumunuz için teşekkür ederim.
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Öğle Arası Kahvaltını tamamladıktan sonra, pazar sabahı yazıyordun. Bazen yazarsın, *arzu edilen şeyin ne kadar az arzu edilmeye değer olduğunu gösterinceye kadar, notlar şeklinde karalama yapar çalışmam dersin. Belki bu yazıda onlardan biridir, dersin. Neyle yazdığının senin için pek bir önemi yoktur. Uzunu kısası her renkte kalem olabilir, kurşun kalem de olabilir, dolma kalemde, ucuz bir tükenmez kalemde. Fark etmez senin için. Yalnızca yazarsın, karelisine, çizgilisine, çizgisizine, notalı olanına. Bugün de yazacak bir şeyler vardı, daha önce aklına takılan onlarcası arasından arıyor, bulamıyordun, satrançla ilgili bir şeydi. O sıra unutmamalıyım dediğin şeydi. Neydi? Genç adam rahatlayarak ''Tamam buldum,'' diye iç geçirdi tebessümle. ''kaybetmekle ilgiliydi.'' Kaybetmek üzerine: Bir kazanan vardır bir de kaybeden. Bazen kaybedersin bazen kazanırsın. Kimine geçmiş kaybedilmiştir ve gelecek kazanılması gereken bir şeydir. Kazananlara rastlarsınız. Fakat o aslında en büyük kaybeden olur. Tarih kazananları yazar, oysa bazen kaybettiği o an için mutlak görülen, kendisinden sonraki zamanları da etkisi altına alabilir. Böyle yazarken, yoksa belagatin şehvetine kapıldığım için mi böyle yazıyorum? diye sorduğun olur. Aklından bunlar geçince de yazmayı bırakma zamanının geldiğini anladığın olur. Ender zamanlarda okuduğun ender kitaplar düşer aklına ve onlara bağlı şeyler. Seçerek okursun onları. Adeta konuşursun onlarla aklına hitap ederler ve ince mizaçlı ruhun hareket halindedir. Böylelikle ruhun (düşünce hazzı anlamında), sokak kedisini okşarken nasıl sevinçle dolarsa öyle doyar. Yazmasına ara veren genç adam, çayını yudumlarken, ‘’Uykusuz bıraktığı için klasik Türk kahvesi içtiğim günleri tekrar yaşıyorum sanki.’’ dedi gülümseyerek kendi kendine sessizce. Çay
Televizyon
Erhan Özdemir isimli okura yanıt verildi
Selim
Sizin de Çay ve Rıhtım ve Piyano ile Kaybetmek adlı hikayeniz güzeldi, mizah vardı. Teşekkür ederim.
Mayıs Ayı Hikaye Yazma Etkinliği - BİTTİ
-------------------------------------------------- Mayıs ayı hikaye etkinliği sona ermiştir. Katılan herkese çok teşekkür ediyorum. Etkinlik hatıra kitabını aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Haziran'da görüşmek üzere. yadi.sk/d/xiW6R9jv3WZL7C -------------------------------------------------- Etkinliğin son gününü bugün olarak belirlemiştik, ama bazı mesajlarda ay sonuna kadar yazabilirsiniz demiştim soranlara, bol keseden sallayarak. Ay sonuna kadar başka yazan olur mu bilmiyorum ama listenin altına ekleyeceğim hikayelerini. Şu an için 33 hikaye mevcut - hep yazanlar, ilk kez yazanlar, henüz cesaretini toplayamayanlar- epey bir takip oldu bu dönemde. Katılan, destekleyen ve izleyen herkese çok teşekkür ediyorum şimdiden. Katılmayı düşünüp işlerinin yoğunluğu yüzünden hikaye yazamayanları da önümüzdeki aya bekliyorum. Haziran için katılım artar mı azalır mı bilmiyorum ama yine benzer bir anket yapmayı düşünüyorum. Tema ve Kavram önerilerinizi bu linkin altına eklerseniz ankete dahil ederim- yoksa kendim bir şeyler bulacağım sadece:) Hikayeler bittikten sonra toplu bir versiyon oluşturmayı da düşünüyorum. Hikayelerin olduğu ileti üzerinden adresini vereceğim. Onun dışında başka ne yapılabileceği ile ilgili fikri olan varsa yine yorumlar altında bekliyorum. Bugün Cuma ve yağmur yağıyor. O zaman ilk konu önerisi benden gelsin Haziran için (yaza fazla uymasa da) ;YAĞMUR. İyi geçsin hafta sonunuz. --------------------------------------------------------------------- Etkinliğe katılan arkadaşlar hikayelerini yayınladıktan sonra yorumlara eklerlerse sevinirim. Bütün hikayeler #29329048 no'lu iletide link olarak paylaşılacak ve arşiv oluşturması bakımından 1K Hikaye Ekleme kullanıcısında toplanacak. Umarım
1000Kitap
Selim
Öğle Arası, hikayemi yayınladım bilginize.