Neyin merakına takıldıysa zihnimiz onun dünyasında var oluyordu gerçekliğimiz. Sorgulamak insanlaşmanın, insanlaşmak uyanmanın şartıydı ve sorgulayan biri, bir gün mutlaka ayağa kalkardı. İnsanlık bir gün mutlaka ayağa kalkacaktı!
Murakami'yi çok seviyorum, her okuduğumda su gibi akıp gidiyor. Yansıttığı olağnüstü durumları çok seviyorum. Bu seferde Kafka Tamura'ya ve Nakata'ya tutuldum. Kitabın içinde olmak istediğiniz zamanlar oldu mu hiç? Murakami'nin kitaplarında bu duyguyu çok yaşıyorum, bazı kitaplar bize duyguyu muazzam yansıtabilirken bazıları da "içinde uyanma" isteği yaratıyor. İşte tam da öyle bir kitap! 15yaşında evden kaçan Kafka Tamura'nın babasının kehaneti gerçekten doğru mu? Kafka Tamura annesi ve kızkardeşiyle yattı mı? Nakata kimdi? Neden bu görev için seçildi? Soluksuz okuyacağınız, "nasıl ya?!" "hadi bee!" diyeceğiniz bir kitap bence. Alın, okuyun. Yaşayın! Ama bittiğine üzüldüm. Murakami'nin yarattığı o dünyada daha gezinmek isterdim:)
Sahilde KafkaHaruki Murakami · Doğan Kitap · 202012,1bin okunma