Hülya

Hülya
@Kitapppokur
Momo
8/10
·304 syf.··
Beğendi
·
2020 4. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 05 Haziran 2020 13:56
Zaman kavramını çok güzel anlatan bir kitap, dili de sade ve akıcı, okuması çok keyifli...Hepimiz zaman zaman kendimizi kalabalıklar içinde yalnız, kuşatılmış hissederiz. Bazen de tıpkı bir robot gibi sabahtan akşama kadar oradan oraya koşturur dururuz. Zamana karşı bitmeyen bir savaş halindeyizdir ve bu koşturmaca içerisinde birçok güzel anı da kaçırdığımız çok oluyor gerçekten. Hikaye Momo adlı bir çocuğun insanlardan zamanı çalan zaman tasarruf şirketi elemanları duman adamlara karşı mücadelesini anlatıyor. <"Çalınmış bir hayatı yaşıyoruz hepimiz. Kendimizden çalıp başkalarına, başkalarından çalıp yine başkalarına veriyoruz. En son ne zaman gerçekten dinledik ki kendimizi? Kendi sesimizi ne kadar tanıyabiliyoruz?
MomoMichael Ende · Pegasus Yayınları · 201782,3bin okunma
Reklam
Çizgili Pijamalı Çocuk
8/10
·208 syf.··
Beğendi
·
2020 13. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 12 Ağustos 2020 13:16
İkinci dünya savaşı yılları ve savaştan en çok etkilenen kısım Yahudiler bunların içinde de en çok sıkıntı yaşayan kesim ise tabiki yine çocuklar. Kitaptaki küçük çocuğun (Brunonun) herşeyi keşfetme merakı sayesinde yaşadığı bazı olayları görüyoruz bunlar da bazen iyi bazen kötü olaylar...ve merak ettiği sorular Neden insanlar çizgili pijama giyiyorlar? Neden tel örgülerin ardındalar?Tel örgülerin ardında çizgili pijamalı ve kafası tıraş edilmiş bir çocuk görür. Çocuk çok zayıf ve hayli üzgündür. Bruno ve Schmuel birlikte sohbet etmekten artık büyük mutluluk duyacak ve Bruno artık kendini yanlız hissetmeyecektir. Bir çocuğun gözünden yaşananları dinlemek..Onlardaki masumiyet, samimiyet...O kadar kötülüğün ırkçılığın içinde bile o kadar güzellerdi ki.. Ben kitabı çok beğendim.
Çizgili Pijamalı ÇocukJohn Boyne · Tudem Yayınları · 202150,7bin okunma
Sadettin Ökten:... Yalnızlık, sadece bu çağa mahsus değil. Biraz derine inince insanın ne evladı, ne yari, ne eşi, ne dostu o yalnızlığı giderebiliyor, bunu anlıyorsunuz. İnsanın o muhteşem yalnızlığının içinde tek bir dostu var: O da Hâlik-ı Hakiki.
Dünyaya geldim gitmeye
9/10
·288 syf.··
Beğendi
·
2020 3. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 29 Mart 2020 10:59
Söyleşi tarzında okuduğum ilk kitap. Kemal sayar ve Sadettin Ökten hocanın radyo programındaki konuşmalarından derlenerek hazırlanmış. Onların bu sohbetlerini okurken sanki karşımdalar da ben de onları dinliyormuşum gibi hissettim. Kitapta çok güzel söyleşiler var bitirinceye kadar elimden kalemi hiç bırakmadım çünkü altını çizecek o kadar çok cümle vardı ki.. Özellikle de karamsarlığa düşülmemesi her zaman ümit var olmanın üzerinde durulmuş. Modernliğin ve kapitalizmin hayatımızdaki olumsuz sonuçları, maddenin eşyanın paranın nasıl da ruhumuzu teslim aldığı, apartmanlarda insanların giderek yalnızlaştığı, tefekkür, Allah'ı hatırlamak, psikoloji vs. birçok konuda söyleşiler var. Samimi ve gönülden zarif kelamların yer aldığı her sayfasını sindire sindire okuyacağınız bir başucu kitabı...
Dünyaya Geldim GitmeyeM. Kemal Sayar · Turkuvaz Kitap · 20194,044 okunma

Hülya

, bir kitap okudu
9/10
·288 syf.··
Beğendi
·
7 günde okudu
·
Okunma: 29 Mart 2020 10:59
·
2020 3. kitabı
M. Kemal Sayar
9.2/10 · 4.044 okunma
Reklam