Şu an Tolstoy hayatta olsaydı keşke… Çünkü yeryüzüne yeniden bir İncil inecek olsaydı bu kesinlikle Savaş ve Barış’tı. Üç gündür bu devasa eserin eski Rus yapımı filmini bitirmeye çalışıyorum ve içim titriyor. Tabii ki kitabın o derin felsefesi, kalbimize dokunan iç sesleri bambaşka; hiçbir ekran onun yerini dolduramaz. Ama bu film, kitapta okuyup hayal ettiğim o muazzam atmosferi ve ruhu adeta ete kemiğe büründürmüş. Hayatımda izlediğim en iyi şeylerden biri galiba. Kitap ruhumu şekillendirmişti, film o ruhu gözlerimin önüne serdi.