"Deli değildiyse bile şimdiye delirmiştir. İnsanların başına ne geldiğini asla bilemeyiz. Kapalı kapılar ardında evlerde neler olup bittiğini, ne sırların gizlendiğini..."
Sabahattin Ali'nin mutlaka okunması gereken kitaplarından birisi olduğunu düşünüyorum. Olay akışı insanı meraka sürüklüyor. Olayda ki düşünce yapılarından bazıları açıkçası bana yanlış geldi. Döneminin özelliklerini gayet güzel yansıtmış. Okurken zevk aldığım, olayı yaşadığım bir kitaptı. Kitabın sonun klişe bir şekilde bitmemesi, kitaba ayrı bir hava, özellik kazandırmış.