Tuana

Tuana
@Lijenroji
Nilüferleri severim :)
Okur/ Öğrenci
Lise
11 okur puanı
Ekim 2019 tarihinde katıldı
Ateş ve Buz
9/10
·432 syf.··
Beğendi
·
2025 1. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 12 Eylül 2025 00:00
Pek bir beklentim olmadan başladım şahsen. Sadece eski okuma alışkanlığımı yerine getirecek basit ve ilgi çekici -bana göre- bir kitap arıyordum. Amazonda önerilenlerde çıktı ve üstün körü bakıp aldım. Ama elime kitap ulaştıktan sonra fark ettim ki bu "Chestnut Sprıngs" serisinin dördüncü kitabıymış ^_^ Neyse ki her kitapta farklı ana karakterler varmış ve konular birbirinden farklı olduğu için okuyabildim. Kitap hepinizin bildiği gibi kötü bir evliliği bitmiş Winter ile boğa binicisi Theo'nun tek gecelik ilişkisinden sonra Winter hamile kalması ile başlıyor. Evet çok klişe biliyorum ama genel olarak olay örgüsü çok da klişe değildi. Ama bazı noktalarda kitap kurgusunu zayıf buldum .Karakterlere bakarsak Winter önceki üç kitapta tam olarak neler karıştırdı bilmiyorum ama Winter arkasında durup onu her koşulda savunurum karakteri cidden beğendim. Theo gelecek olursak ise kendisi fazla gevşek buldum şahsen ama çok düzgün karakteri vardı. Ama siz yine de kitabı okurken Theo'yu bir kadının yazdığını ve onun kurgusal bir karakter olduğunu unutmayın. Kısaca siz de benim gibi ya okuma alışkanlığını geri kazanmak ya da çerezlik bir şeyler okumak istiyorsanız alın okuyun bence iyiydi. Şimdiden okuyacak olanlara iyi okumalar ;) Pervasız Elsie Silver
Aşk
PervasızElsie Silver · Nemesis Kitap · 2024694 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Kadın Budalası mı, Ebedi Koca mı?
7/10
·200 syf.··
2022 3. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 10 Aralık 2022 00:00
Kitap Pavel Pavloviç ve Velçaniçov adında birbirinden zıt iki karakterin sorunları, aşklarını ve acılarını konu alıyor. Bana göre bu iki adamın tek ortak noktası var o da bir zamanlar ikisinde aynı kadına hisler beslemesi. Kitapta net bir doğru yanlış yok kendi görüşleriniz size dayatmamış. Doğru veya yanlış olması tamamen size kalmış. Nasıl bir inceleme yapacağımdan emin değilim çünkü okuduğum ilk Dostoyevski romanı ve alışık olmadığım bir kalem olduğu için kitabı anlarken zorluk yaşadım. İlk baş çok sıkıcı geldi sonra ise merak uyandırdı en son ise bir anda bitti ne olduğu anlayamadım. Kitapta ilgimi çeken durum ise iki isim ile çevrilmesi biri "Kadın Budalası" diğeri ise "Ebedi koca" iki kelime de birbirinden farklı anlamlara geliyor bana göre neden böyle bir durum olduğunu da anlayamadım. Bu kitabı okuduktan sonra internette "Dostoyevski Kitapları Hangi Sırayla Okunmalı?" adında bir makaleyi okudum. Bu makaleye göre 13. sırada okumam gereken kitabı ilk okumuşum. Dostoyevski ve eserlerini anlamam için daha çok erken olduğu düşünüyorum. Dostoyevski'yi, bütün Külliyatı'nı okumam gerekiyor. Bu yüzden düzgün sıra ile bu kitaba bir daha şans vermek istiyorum. Kadın Budalası Fyodor Dostoyevski
İnsan ve Duygular
Kadın BudalasıFyodor Dostoyevski · Bordo Siyah Yayınları · 20103,536 okunma
Biyolojik Kaza
9/10
·512 syf.··
2022 2. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 17 Eylül 2022 00:00
Hafızam silinse de keşke tekrar okusam diyebileceğim bir kitap. Tess Gerrıtsen gerçekten bu gerilim işini hakkıyla yapıyor. Emma Watson bir astronot-doktordur. Eşi Jack McCallum ile ise bitmek üzere olan bir evlilikleri vardır bunun sebebi ise aynı onun gibi astronot-doktur olan eşi bazı sebepler yüzünden hiç uzaya gidememiştir. Emma ise çok istediği Uluslararası Uzay İstasyonu’nda deney yapma fırsatını elde etmiştir. Bu yüzden aralarında bir tezatlık vardır ve Jack, Emma'nın uzaya gitmesini tehlikeli bulur. Kısaca birbirlerini ne kadar sevselerde -bunu kabul etmiyorlardı- aralarında tuhaf bir anlaşmazlık var. Uzay İstasyonunda, astronotlar mutlu mutlu deneyler yaparken Kenichi Hirai adındaki bir astronotun elini fare ısırması ile aramıza mavi-yeşil baloncuklar katılır. İlk 100 sayfa karakterler tanıtıldığı için sabrederek okumam gereken bir kitaptı. Sonra ise su gibi aktı. Olaylar kesinlikle tahmin edemeyeceğiniz şekilde ilerliyor her sayfa da ayrı bir şok yaşıyorsunuz. Kitap da karakter gelişimi olarak en sevdiğim karakter kesinlikle Jack idi. İlk baş onu kıskanç biri olarak düşünsem bile zamanla böyle bir şey olmadığı iş baskısının insanı nasıl etkilediğine örnek olan bir karakter kendisi. Kesinlikle zeki ve yetenekli bir karakterdi. Kitabın sonunda ise herkese ne kadar iyi bir astronot-doktoru olduğu kanıtlıyor zaten merak etmeyin. Tess Gerritsen Yörünge
Korku-Gerilim
YörüngeTess Gerritsen · Martı Yayınları · 20203,379 okunma
Sevgili Şeker sorun olmayan sorunlara çözüm arıyor
5/10
·400 syf.··
2021 1. kitabı
·
50 günde okudu
·
Okunma: 05 Ekim 2021 00:00
Büyük ümitler ile aldığım bir kitaptı. Sevgili Şeker'e sorunları yazan insanlar ile belki ortak noktalarımız olabilir ve Sevgili Şeker nasıl bir tavsiye verir acaba merakı ile almıştım ama tamamen bir hüsran ile sonuçlandı. Tabi ki her sorunu yaşayan kendi için de zorlanır ama kitabın içinde "sorun" adı altında bahsettikleri durum içime işleyen bir sorun değildi. Belki de Türkiye'de yaşadım içindir jkssjdksk. "Sevgili Şeker" ise sorunlara verdiğim çözümler ise bana fazla sıradan geldi. İnsanların sorunları dinleyip onlara çözüm yollarını sunacağını söylüyorsan daha iyi yollar bulmalısın bence. Kitapta güzel bir alıntı bulabilir miyim diye çok uğraştım ama sonuç hüsran. Kişisel Gelişim türü olarak adlandırılan bu kitabın asla size bir şey katacağını düşünmüyorum. Beni ön sözü ile kandırdığı için yalanlar gibi bir kitaptı. Küçük Güzel Şeyler Cheryl Strayed
İnsan ve Toplum
Küçük Güzel ŞeylerCheryl Strayed · Martı Yayınları · 2018153 okunma
19. Yüzyıl İngiltere'sin de kadın olmak...
8/10
·424 syf.··
2022 1. kitabı
·
27 günde okudu
·
Okunma: 10 Mart 2022 00:00
Kitap kısaca 19. yüzyılda Bennet ailesinin 5 kızlarını iyi talipler ile evlendirme çabasını anlatıyor. Kitap klasik bir aşk kitabı olarak gözükse bile Jane Austen ataerkil bir bakış açısı içerisinde olan aileyi, sınıf farklılıklarını ve kadınların toplum içinde sıkıştığı yargıları ironik bir dille eleştiriyor ve bunu güzel bir aşk hikayesinin arkasına saklaması da ayrı güzel olmuş. Kitapta kesinlikle en çok sevdiğim şey Elizabeth ve Jane ilişkisiydi. Ailesi ne kadar yozlaşsa da bu iki genç kadın yozlaşmadan ailenin için de yaşaması birbirlerine her zaman destek çıkmaları çok güzeldi. Kitap da kendime en çok Mr. Darcy yakın buldum. Az ve öz konuşan insanlara o kadar ihtiyacımız var ki kendisi hayranlık için de okudum. Kitap hakkında sevmediğim iki durum var: Birincisi anne Mrs. Bennet, ikincisi ise çeviri. Sıkıntı bende mi düşündüm ama bence ben de değil. Kitap da o kadar soy ad ve karakter var ki ve soy isimleri ile adlandırmalarına sinir oldum. Aynı soyadı taşıyan bir sürü kız ya da erkek karakter var ."Bu karakter kimdi ya? " dediğim çok zaman oldu. Gurur ve Önyargı Jane Austen
Aşk
Gurur ve ÖnyargıJane Austen · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202598bin okunma