"...bir insanın yerine ötekini kolayca koyamazsın. Çok kıymet verdiğin birileri hayatından koparılınca, onun acısını, sancısını, yasını yeterince tutmadan başka birine sarılamazsın. Bu, hem kaybettiğin insana hem de kendine yapacağın en büyük saygısızlık olur."
"Hz.Peygamber savaş manasına gelen "harb" isminden nefret ederdi, hatta şöyle diyordu:"En güzel isimler Hâris ve Hemmâm, en çirkinleri ise Harb ve Murra'dır."