Mert EROL

Mert EROL
Biraz film, biraz fotoğraf ve biraz edebiyat. 42!

Mert EROL

, bir kitap okudu
9/10
·82 syf.··
Beğendi
·
5 günde okudu
·
Okunma: 05 Ocak 2023 18:17
·
2023 1. kitabı
Miyamoto Musashi
8.2/10 · 743 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bir samuraydan öğütler
İnsanlar kendi Yollarını parlatabilmelidir.
Sayfa 27 - Kopernik·Kitabı okudu
İnsan
Georges Bataille'in günah üzerine düşünceleri, 15/03/1944, Marcel Morê
6/10
·100 syf.··
2022 266. kitabı
Öncelikle şunu belirtmek isterim ki bu kitap aslında Bataille'in günah üzerine düşüncelerini açıkladığı bir konferansta yapılan konuşmanın ve çeşitli eleştirilerin birleşimidir. Bu tartışmada; Albert Camus , Simone de Beauvoir , Maurice Merleau-Ponty gibi birçok önemli figür bulunmaktadır. Bana kalırsa Bataille en temelde Hristiyanlığa (ve doğal olarak diğer semavi dinlere) "günah" kavramı üzerinden çeşitli eleştiriler getiriyor. Kanıtlamaya çalıştığı şey semâvi dinlerin ortaya koyduğu iyi ve kötü anlayışının aslında insanlığın kümülatif ahlak mirası ile farklılıklar içermemesidir. Bu nedenle "ahlâki doruk" kavramını ortaya atar ve bu noktadan itibaren "Kutsal'ın alanını" sorgulamaya başlar. Kitabın 2.kısmında Rahip Daniêlou Hristiyan kesmin sözcüsü olarak Bataille'in girişimi karşısında Hristiyan tepkisini göstermek için yaptığı açıklama ile karşı karşıya kalıyoruz (Açıkçası bu bölümü arkadaşlarımızla yaptığımız konuşmalarda oldukça sık bir şekilde gündeme getiriyorum. Çünkü bu bölüm, önemli din insanlarının hitabet ve tartışma yeteneğine gerçekten güzel bir örnek oluşturuyor.). 3. bölümde benim bu kitabı okurken en zevk aldığım bölüm olan tartışma kısmı geliyor. Maurice de gandillac, Jean Hyppolite , Pierre Klossowski , A. Adamov gibi önemli filozof ve yazarların konu özelinde çeşitli eleştirileri, fikirleri, saptamaları ve eklemelerinin bulunduğu bu bölümde adeta kendimi "Cafe de Flore" içerisinde gibi hissettim. Sonuç olarak üzerine oldukça düşünmeniz gereken kavramlar, açıklamalar ve yorumlar bulunduran bu kitabın okumaya değer olduğunu düşünüyorum. Kendime özgü oluşturduğum okuma zorluğu ölçeğimde bu kitabın okuma zorluğu 8/10. İncelememi bitirirken kitap içerisindeki birkaç soruya yer vermek istiyorum: 1)Acaba, günah mı olumsuzluğa yol açıyor, yoksa olumsuzluk mu günaha? 2)Günah, her şeyden önce bir
Günah
Günah Üzerine TartışmaGeorges Bataille · Kırmızı Kedi Yayınları · 201883 okunma