Askerdeyken okuduğum birbirinden güzel dört kitap... ÖtekiAzOtomatik Portakalİnsancıklar
Bir aylık süreçte, askeri eğitimin verdiği yorgunluğa rağmen kendimi yatağa atar atmaz sarıldığım kitaplarım. Dördü de birbirinden güzel kitaplardı. Öteki ile başlamak her ne kadar yıpratıcı (Çünkü aklını yitiren bir askeri memurun aklını yitirdiği süreci anlatıyor. 😬) olsa da zamanımın çok güzel geçmesini sağladı. İyi ki kitaplar var…
Engeller tutsak etti beni,
Farkına varmadan özgürlüğümü yitirdim.
Eski yapıların dar sokaklarında yakalandım.
Elleri yukarı götüreceğime yüreğime götürdüm.
Teslim oldum.
Akşamdan kalma şarkılardan sorguya alındım.
Suçluyu korudum, kendini kaybettim.
İçine bir daha düşmeyeceğime,
Yemin ettiğim suça gözlerden girdim.
Teslim oldum.
Tutsaklar parmaklıklar ardında olur sanmıştım,
Yanılmışım.
Yeni yılın yedinci gününde bir suç işledim.
Yedi yıl daha yaşlandım.
Başka birine sahip olan bir bedene sarıldım.
Anladım.
Her tutsak parmaklıklar ardında olmak zorunda değildir.
Teslim oldum.
Sen şaraptan sarhoş olacaktın,
Ben bakışlarından...
Sisli gecelerde sarhoş olmak da varmış.
Buğulanan camların ardındaki gülümseyişini,
Unutamam artık.
Gidişine tutsak oldum.
Seni...
Teslim ettim.
M.Adar GÜNAŞAN