Melih Karaman

Sevgili dostlarımmmm.... (Müsadenizle kitap dışı iletimi sonra kaldıracağım elbet) Film önerisi rica etsem:) Bir hafta çılgınlar gibi film izleyesim var... Şöyle dinlendirecek, ďüşündürecek... "Amaan dünya, çok da..."dedirtecek... Hayatın içinden, samimi. .. Korku ve bilim kurgu hiç değil. .. Hazır birikmiş gözyaşlari da var:))) Sıraya koydum şimdilik: Metin T. Bey'in tavsiyesi .. Le Toubib Entelekheia' nın tavsiyesi...Lizbon'a gece treni.. ......... ......
Sinema
Melih Karaman
Ailem İçin (Infinitely Polar Bear) 2014 Yapımı Kelebek Etkisi Guguk Kuşu Forest Gump Aklıma gelenler bunlar özellikle kısa bir süre önce "Ailem İçin" filmini izlemiştim. Duygusal bir aile filmi, tavsiye ederim.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi
Günümüzde de canlılığını koruyan aydın, gerici, yobaz, cehalet gibi kavramların derinlemesine işlendiği bu kitabı diğer kitapları kadar beğenmedim. Ülkemiz insanında cehalet, açgözlülük olduğu kadar vicdan da var. Bir köy taşlarla sopalarla bir kadını kovalayacak, öldürecek bizim insanımıza hiç yakıştırmıyorum. Abartı olmuş. Halide Edip Adıvar`ın kitaplarını başarılı buluyor ve severek okuyorum. Bir zamanlar Atatürk ile ters düşmesi, Amerikan mandasını savunması hatta Atatürk`e suikast girişimi gibi uçuk birçok olumsuz yazılar okumuştum. Fakat yine de kitaplarını okumaya devam ettim. Birçoğunun doğru olduğunu düşündüğüm halde.. Dönemin atmosferi nedeniyle bazı yanlış kararlar almasının, tamamen siyasetten kaynaklandığını düşünüyorum. Son olarak İlber Ortaylın`ın dediği gibi; "Kim ne derse desin, Hindistan’da bile hâlâ Halide Edip Adıvar’dan bahsediliyor ve bu bizde bir gurur uyandırıyorsa sloganlar ve hazır tasvirlerle Halide Edip’i tanımaktan vazgeçelim"
Edebiyat
Vurun KahpeyeHalide Edib Adıvar · Can Yayınları · 201913,7bin okunma
Necip G. isimli okura yanıt verildi
Melih Karaman
Haklısınız Necip hocam :))
1000Kitap Kişisel Temizlik Hareketi (Vol.1)
Sevgili 1k dostları, 6 Kasım'da üye olmuşum bu siteye... Aradan geçen 1,5 ayda burada çok farklı yazarlar, kitaplar ve birbirinden değerli okurlar tanıdım ve tanımaya da devam ediyorum. Sitenin varlık amacı ve kuralları çerçevesinde elimden geldiğince de katkı sunmaya çalışıyorum. Yaptığım tüm yorumlar, okuduğum incelemeler, okurlara bakış açım tamamen güven esasına dayalı. Ben aksiyle karşılaşana kadar herkesin dürüst, güvenilecek insanlar olduğuna inanıyorum. Ancak bugün üst üste yaşadığım birkaç olay, buradaki geleceğimi sorgulamama neden oldu. Güne, uzun zamandır takip ettiğim bir okurun tüm incelemelerinin (ç)alıntı olduğunu öğrenerek başladım. Kendisini ve bütün fake hesaplarını engelledim. Az önce de bir başka okurun incelemesine tüm iyi niyetimle bir yorum yaptım. Daha sonra https://1000kitap.com/nameisreji 'ın dikkati ve uyarısı üzerine, o incelemenin de çalıntı olduğu ve içinde yazan bilginin yalan olduğu ortaya çıktı. Hadi onu da engelledik... Daha sonra, bir başka takip ettiğim okurun incelemesine denk geldim. Çekirge 3 kere zıplamasın diye bu kez Google'dan araştırdım. Maalesef o da çalıntı çıktı. Kısacası bu site Facebook, Twitter, Instagram gibi SM kanallarından umduğunu bulamayan ilgi budalalarının dadandığı yeni bir mecra haline gelmiş. Sitede Ekşi Sözlük benzeri bir denetim mekanizmasının olmaması veya yetersiz kalması diyelim, bu tiplerin ekmeğine yağ sürüyor. Diğer tarafta ise, emek harcayan, vakit ayıran, bilgisinden, kültüründen, samimiyetinden faydalandığımız çok sayıda okur arkadaşlar da mevcut. Bu durumda önüme iki yol çıkıyor; Ya bu yalancı tayfadan kurtulmak ve bu gereksiz stresi yaşamamak için siteden kaçmak; ya da diğer taraftaki değerli okurlardan daha fazla şey öğrenmek ve paylaşmak adına sitede kalıp mücadele etmek... Hayatın her
Melih Karaman isimli okura yanıt verildi
Melih Karaman
Haklısınız
1000Kitap Kişisel Temizlik Hareketi (Vol.1)
Sevgili 1k dostları, 6 Kasım'da üye olmuşum bu siteye... Aradan geçen 1,5 ayda burada çok farklı yazarlar, kitaplar ve birbirinden değerli okurlar tanıdım ve tanımaya da devam ediyorum. Sitenin varlık amacı ve kuralları çerçevesinde elimden geldiğince de katkı sunmaya çalışıyorum. Yaptığım tüm yorumlar, okuduğum incelemeler, okurlara bakış açım tamamen güven esasına dayalı. Ben aksiyle karşılaşana kadar herkesin dürüst, güvenilecek insanlar olduğuna inanıyorum. Ancak bugün üst üste yaşadığım birkaç olay, buradaki geleceğimi sorgulamama neden oldu. Güne, uzun zamandır takip ettiğim bir okurun tüm incelemelerinin (ç)alıntı olduğunu öğrenerek başladım. Kendisini ve bütün fake hesaplarını engelledim. Az önce de bir başka okurun incelemesine tüm iyi niyetimle bir yorum yaptım. Daha sonra https://1000kitap.com/nameisreji 'ın dikkati ve uyarısı üzerine, o incelemenin de çalıntı olduğu ve içinde yazan bilginin yalan olduğu ortaya çıktı. Hadi onu da engelledik... Daha sonra, bir başka takip ettiğim okurun incelemesine denk geldim. Çekirge 3 kere zıplamasın diye bu kez Google'dan araştırdım. Maalesef o da çalıntı çıktı. Kısacası bu site Facebook, Twitter, Instagram gibi SM kanallarından umduğunu bulamayan ilgi budalalarının dadandığı yeni bir mecra haline gelmiş. Sitede Ekşi Sözlük benzeri bir denetim mekanizmasının olmaması veya yetersiz kalması diyelim, bu tiplerin ekmeğine yağ sürüyor. Diğer tarafta ise, emek harcayan, vakit ayıran, bilgisinden, kültüründen, samimiyetinden faydalandığımız çok sayıda okur arkadaşlar da mevcut. Bu durumda önüme iki yol çıkıyor; Ya bu yalancı tayfadan kurtulmak ve bu gereksiz stresi yaşamamak için siteden kaçmak; ya da diğer taraftaki değerli okurlardan daha fazla şey öğrenmek ve paylaşmak adına sitede kalıp mücadele etmek... Hayatın her
Melih Karaman
Çalıntı incelemeler bulmak çok kolay, Kitapyurdu, D&R gibi sitelere gir seç beğen kopyala yapıştır. Bir hesabın birçok incelemesi çalıntı ise bizlerde engelleyelim, incelemelerini şikayet edelim. Fakat kendi düşünceleri, yorumları ile incelemeler yazan arkadaşlar 1K`yi terk ederse burası daha kötü bir hal alır.1k`ye üye olan hesaplara 1K tarafından kurallar mesajı atılsa ve bu tarz uyarılar olsa iyi olur aslında..
1000K MAHALLESİ
Şimdi aklıma düştü, 1000K mahellesi olsa da biz de orada yaşasaydık nasıl olurdu diye. Hayal değil mi Kınalı Adası gibi bir yer olsun. Rıhtımında kocaman çınarların altında da herkese açık kütüphane ve kahvehane tarzı bir yer ki sohbetler kitap tartışmaları burada yapılsın, tiyatro ve sinema gösterileri de burada yapılsın oldu olacak burayı da ben işleteyim. Kendime iş de buldum yaşanmaz mı şimdi bu adada. Mahallenin muhtarı Metin T. olmalı değil mi? Sitemizin Abisi makamında otururken yazsın öykülerini biz de okuyup yayınlatalım ki tüm ülke okusun. Çok yazar var mahallemizde hepsi birbirinden değerli, kimisi yazıp yayımlıyor kimisi yazıp olgunlaşmasını bekliyor, herkesin kendi tercihi ya ben çok seviyorum bu kişilerin yazılarını okumayı. Abimiz yol yöntem göstersin değil mi efendim. Koca mahalle okulu olmadan olmaz tabi. Tanıştırayım efendim okul müdürümüz Cem . Öyle naif, öyle duyarlı bir insan ki anlatamam şimdi. Çocuklarımızı gönül rahatlığıyla bırakıyoruz ellerine. Hiç “Hakan.S” olmadan olur mu, o da okul yöneticisi. ( Mahelleden ayrıldı bir süreliğine galiba.) İngilizce öğretmenimiz https://1000kitap.com/violett/Duvar/ , Almanca öğretmenimiz Ayçagül Akar daha niceleri hep aramızdan. Çocuk olup bu okulda okuyasım geldi şimdi. İnsanlık hali, havalar da soğudu, kendimize dikkat ediyoruz da hastalık kaçınılmaz tabi. Olsun doktorumuz Zeyneb Öztürk var, ameliyat yaparken hastanın içinde öykü notları unutulduğu söyleniyor ya pek inanmayın siz. Bir de Ezgi var ya siz gene de dikkatli olun, üzerinize afiyet hastalık uzak olsun mahallemizden. Çok tatlı bir çetemiz var, kitap çetesi bunlar, hepsini ayrı severim, kahvehaneden
1000Kitap
Melih Karaman
Abi bahsedilen kişilerin çoğunu tanımasamda keyifle okudum, ne güzel yazmışsın.Ellerine,yüreğine, kalemine sağlık.