NeSLi

İnsanlardan iyice uzaklaşmıştı. Onlara düzgün davranmak her geçen gün daha zor geliyordu.
Sayfa 468
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
8/10
·124 syf.·
2021 191. kitabı
Yaşar Kemal’in okuduğum ilk kitabı (böyle büyük yazarları daha yeni okuyor olmamın verdiği üzüntü), anlatımı, dili, cümleleri gayet başarılı zaten bu konuda herhangi olumsuz bir şey söylemek haddim değil. Konu da güzelce sizi sarıyor içine çekiyor, son sayfaya kadar elinizden bırakamıyorsunuz. Ama ben kitapların sonundaki havada kalmışlığı sevmiyorum , gözümün önünde net bir resim belirsin istiyorum sonunu hatırladıkça tebessüm edeyim,kızayım, üzüleyim ne bileyim ya da kederleneyim istiyorum. Ama bu kitabın sonuyla ilgili kafamda soru işaretleri var. Ee ne oldu şimdi anlamadım? oldu son cümlem. Okurun hayal gücüne bırakılmış. Başkaları eminim çıkarımlarda bulunmuştur sonuyla ilgili ama ben başkalarının çıkarımlarına göre değil de daha net olan bir son isterdim. Üzücü. Yazarın diğer kitaplarını da sabırsızlıkla okumayı bekliyorum. Bakalım onların sonları nasıl.
Ağrıdağı EfsanesiYaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202536,2bin okunma
Hayal kurmak; bana güç veren ekmek, beni neşelendiren şarap gibiydi.
Sayfa 253
Yaşam karanlıktır gerçekten, bir tutkun yoksa, Ve tüm tutkular kördür, bilgin yoksa, Ve nafiledir tüm bilgi, eğer çalışmak yoksa, Ve beyhudedir onca çalışmak, eğer aşk yoksa, Ve eğer çalışırsan aşkla bağlarsın kendini, kendinle, başkasıyla ve Tanrı’yla.
Sayfa 31