"Yıllar önce akademide soruşturma teknikleri dersine katılmıştım.Bir sabah eğitmen bizlere, 'Neden şu geyikler geceleri hep arabaların önüne atlarlar?' diye sormuştu.Bir sürü yanıt verildi.Panik,araba farının neden olduğu yön kaybı,evrimsel eksiklikler.Sonra eğitmen aslında asıl sorunun yanlış sorulmasında olduğunu söyledi.Geyiklerin hep böyle yaptıklarını nereden biliyorduk? Belki çoğu kez yola atlamadıkları için biz onları fark etmiyorduk.Çünkü sadece yola çıkanları görüyorduk.Sonra soruyu 'neden arabaların önüne atlıyorlar' diye sorunca karşı taraf bunu mantıksız bir eylem olarak algılar.Sorunun bir de şu şekilde sorulduğunu düşünün:Neden bazı geyikler bir araba yaklaştığında yolun karşısına geçmeye kalkarlar? Bu şekilde sorulduğunda farklı açıklama seçenekleri akla gelmeye başlar.Geyikler bölgelerinin dışına çıkmayı sevmeyen canlılar oldukların belki de kendilerini tehlikede hissettiklerinde ilk içgüdüsel tepkileri bölegelerinin kendilerini güvende hissettikleri kısmına çekilmektir.Belki de yalnızca içgüdüsel olarak güvenli bölgeye doğru geçiyorlardır.Belki başka geyikler de kendi güvenli bölgeleri olan yoldan uzağa doğru kaçıyorlardır.Ama onların görülmesi,hele de karanlıkta çok zordur.Her neyse,anlatmak istediğim ortada.Soruyu yanlış sorarsan doğru yanıta asla ulaşamazsın."