"İstekle midir içtiğimiz bâde azizim
Dert ateşini zehr ile söndürmek içindir
Mey neş’eye de zevke de mahsus değildir
Erbab-ı gamı belki tez öldürmek içindir"
Bir kentsel dönüşüm olmalı. ”Kentsel dönüşüm”, fiyakalı bir söz.
Ama nasıl?
Kentin dönüşümü sadece mekâna makyaj yapmakla olmaz. İnsan yetiştirmek lazım. O da çok yönlü bir iş. Öncelikle ortak değerler etrafında ittifakla toplanmak lazım. Toplanmak bir yana, ülke git gide dağılıyor. Kimi yerini yurdunu terk edip, toprağını bırakıp bu köhne evlere sığınıyor; kimileri de etrafı duvarlarla çevrili kapısında güvenlik bulunan steril sitelere.