Hakkı var Samim'in. Zaten onun en büyük kusuru haklı olmak. Beni anlamayanlara karşı soğuğum: fakat bu kadar anlayanlardan da ürküyorum. Beni kendi gözümle hudutlandırıyor, içimde hürriyet sahası daralıyor. Hürriyet! "Ya aşk, ya hürriyet!" demek istiyor.
Bu üzüntü dünyasında kim vardır ki bir gece yalnız kalsın, bir endişeden dolayı uykusunu kaybetsin de o durumda cihanı, nefsini hareketlerini, geçmişte yaptıklarını düşündüğünde milletimizin en büyük edibi olan bir kişiyi muhattap alarak "Heyhat!.. Sözün tamamen doğruymuş. 'Âleme geldiğime bende pişman oldum' " demesin!