Kitabı okurken belki de beni üzen en büyük sebep;kitabın sonunun olması ve bu büyük eserin son bulacak olmasıydı. Sıkılmadan okuduğum ve her anını keyifle geçirdiğim bir baş yapıt. 1940 larda ki Sovyetler Birliğinin(bugünkü Rusya'nın) kominizimi getirmesiyle bireylerin bu yeni akıma duydukları kuşku ve korkuyu anlatıyor. Totaliter ve baskıcı bir hükümetin bireyler üzerindeki baskısını ve bireylerin nasıl ezildiğini,özgürlüklerinin nasıl ellerinden alındığını ve en önemli düşünmenin bile artık suç olduğu bir dönem. Bireylerin yeni rejim karşısında nasıl boyun eğmek zorunda kaldıklarını,bireyin en özgür olan halklarından düşünme ve eleştirinin yasak olduğunu ve bunu beyinlerinde geçirdikleri zaman bile ortadan kaldırıldıkları bir dünya.Daha çok ütopik olarak dile gelitiriliyor olsa bile günümüz şartlarına uyan bu eser herkesin mutlaka okunması gerektiğini düşündüğüm eserlerden birisidir. Galiba şunu da söylemek isterim:
Bu kadar müthiş eserler bırakan bireylerin ölmesi beni derinden etkiliyor. En çok onların yaşamaya ve uzun ömürlü olmasını hak ettiklerini düşünüyorum...