Böyle işte... Yani, Müslüman olmak aslında aşık olmak gibi bir şey. Aşık olan insan nasıl hep sevgilisinin iyi durumda olmasını isterse, Müslüman olan insan da, diğer bütün insanları sevgilisi gibi gören bir adam olacak.
—Tutamak sorunu. İnsanın bir tutamağı olmalı.
— Anlamadım.
—Tutamak sorunu dedim. Dünyada hepimiz sallantılı, korkuluksuz bir köprüde yürür gibiyiz. Tutunacak birşey olmadı mı insan yuvarlanır. Tramvaylardaki tutamaklar gibi. Kimi zenginliğine tutunur; kimi müdürlüğüne; kimi işine, sanatına. Çocuklarına tutunanlar vardır. Herkes kendi tutamağının en iyi, en yüksek olduğuna inanır. Gülünçlüğünü fark etmez.....