Kimi zaman en güzel yaratıların önsöz yazılarında ortaya çıktığı hissine kapıldınız mı hiç? Tristram Shandy’deki Orhan Pamuk mesela! Okuduğum en güzel Pamuk yazısıdır. Peki ya Cesur Yeni Dünya’nın, ya da ne bileyim, Mülksüzler’in önsözlerine ne demeli? Hatta Komünist Manifesto’nun! Yapmayın ağalar, okuyun önsözleri! Meşe fıçılarında yıllarca dinlendirilmiş birer İskoç…gibidirler.
Bana öyle gelir ki eğer bir duygu değişiyorsa o duygu zaten hiçbir zaman var olmamıştır. On altı yaşındayken sevdiğim kitaplar vardır. Onları hala severim.