Kendim olmalıyım diye tekrarlıyordum.. Onlara hiç aldırmadan; onların seslerine, kokularına, isteklerine, sevgilerine ve nefretlerine aldırmadan ben kendim olmalıyım. Çünkü kendim olmazsam onların olmamı istedikleri biri oluyordum ve onların olmamı istedikleri o insana hiç katlanamıyordum ve onların olmamı istedikleri o dayanılmaz kişi olacağıma hiçbir şey olmayayım ya da hiç olmayayım daha iyi, diye düşünüyordum.
"Mutluluk, insanın zaten sahip olduklarını arzu etmeyi sürdürebilmesidir."
St. Augustine
"Ele geçmezse eğer sevdiğimiz,
Çâre ne? Eldekini sevmeliyiz."
Münif Paşa