"Peki, bütün bunlara sebep neydi ? BenYahudiyim de ondan. Yahudinin gözleri yok mu ? Yahudinin elleri, organları, bedeni, duyguları, sevgileri, tutkuları yok mu ? Aynı yiyeceklerle beslenmiyor mu ? Silahla yaralanınca aynı acıyı duymuyor mu ? Aynı hastalıklara yakalanmıyor mu ? Aynı ilaçlarla iyileşmiyor mu ? Kışın soğuğunu, yazın sıcağını bir Hıristiyan gibi duymaz mıyız ? Etimizi kesseniz bizim de kanımız akmaz mı ? Gıdıklarsanız, gülmez miyiz ?Bizi zehirleseniz ölmez miyiz ? Bize haksızlık yaparsanız öcümüzü almayacak mıyız ? Her şeyde benzediğimize göre, bunda da benzeyeceğiz elbette. Bir Yahudi, bir Hıristiyan’a haksızlık ederse, karşısında göreceği hoşgörü ne ? İntikam. Bir Hıristiyan bir Yahudiye haksızlık ederse, Hıristiyan töresine göre karşılığı ne olmalı ? Elbette intikam ! Bunu sizlerden öğrendim, sizlere uygulayacağım. Zarar verici bir şey, ama öğrettiklerinizden daha iyisini yapacağım."