Özgürlük ile insan özü sorunsalı kafamda karmaşıklığa neden olmaya başladı. Yani özgürlük insanın diğer varlıklardan farkı olarak görülebilir mi? Ya da şöyle açıklamaya çalışırsam; her varlığın kendine ait bir özü vardır ve bu öz onun var olma nedenidir. İnsanın varlık olarak özü nedir? Akıl mı? Toplumsallığı mı? Ahlakı mı? Seçimleri mi? Bu özlerden bazıları diğer varlıklarda da bulunur. Fakat insan bilinçli olarak bu özleri gerçekleştirir diyoruz. Ancak özgürlük meselesine bakıldığında insandan başka hiç bir canlıda bu emareye rastlamiyoruz. Yani insanın en belirgin özlerinden birisi de özgürlüğüdür. Bu öz her durumda diğer canlılardan insanı ayırır. Dolayısıyla insanın gerçek özü özgürlüğü olabilir.