İnsanlar şu "Ene'l-Hakk" sözünde büyük bir iddianın bulunduğunu sanır. Hâlbuki "Ene'l-Hakk", büyük bir tevazuun göstergesidir. Zira "Ben Allah'ın kuluyum!" diyenler, biri kendine ve diğeri Allah'a ait olmak üzere, iki ayrı varlığın olduğunu dile getirmiş olurlar. Fakat "Ene'l Hakk' diyen, kendisini ortadan kaldırır. O, "Ene'l-Hakk", yani "Ben yokum, hep O'ndan ibarettir; Allah'ın dışında hiç kimsenin varlığı yoktur. Ben katıksız yokluğum, ben hiçim!" der. Bunu diyebilenin tevazuu büyüktür.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
An, kula bir emanet. Her kulda bir tecelliyat var. Kadir kıymet noktasına gelince, önce ânın kıymetini bilmek lazım. "Bu bir demdir gelir geçer, duyamazsın demedim mi," diyor Pir Sultan Abdal. O an neyse onun kıymetini bileceğiz. Sonra o kuldaki tecelliyatı hissetmeye çalışacağız.