Ben ülkede sadece kadına şiddet sorunu olduğunu düşünmüyorum. Her şeye şiddet var , her konuda kanunsuzluk, kuralsızlık var . Kadınlar , çocuklar ve hayvanlara zarar vermek daha kolay olduğu için sıkça karşımıza çıkıyor. Fiziksel olarak güçsüz erkekler de çocukluğundan itibaren zorbalığa ve şiddete maruz kalıyor.
Bu şiddet sorununun çözülememesinin altında yatan nedenlerden birinin de okulların inanılmaz derecede disiplinsiz olması bana göre . Günümüzde malum aile eğitimi , terbiye , disiplin diye bir şey kalmadı. Her çocuk çok özel , her çocuk Özgür bir birey olarak istediğini yapabiliyor. Sonuç 17-18 yaşında anasına babasına bela olmuş bir nesil…
Çocuğun algısını bozan yerlerden biri de sosyal medya ve televizyon ,buralarda da maalesef çok kötü örneklerle karşılaşıyor.
Sonuç olarak bu çocukların devletin kontrolünde disiplini ve toplumsal kuralları öğrenebileceği tek bir yer kalıyor, okullar.Şu anda okullarda çocuklar istediğini yapabilir durumda . Ders dinlemiyor ses yok. Arkadaşına kötü davranıyor öğretmeni şikayet et , sınıf değiştir. 7/24 arkadaşlarına zarar veren, 5 dk düzgün durmayan çocuklara hiçbir yaptırım yok. Bakın o kadar kötü ki durum çocuk öğretmen dövse okuluna devam ediyor. Zerre abartmıyorum bakın gerçekten böyle .
Ee, bu çocuk nasıl öğrenecek kurallara uymayı ? İstediğini yapıyor hiçbir şey olmuyor . Uyar mı bu çocuk kurallara ? Annesi babası her hata yaptığında öğretmene saldırmış . Bakanı , Milli eğitimi, müdürü herkes arkasında , neden her istediğini yapmasın?
Modern diye uydurdukları eğitim anlayışı ki hiç böyle böyle bir anlayış da yok. Avrupa’da sen bir arkadaşını döv bakalım ne oluyor . Bizde her gün dövüyor ses yok. 2000’li yıllardan beri bu anlayışla çocuk yetiştirildi . Sonuçlarını görüyorsunuz. 15-20 yaşında çocuklar manyak olmuş
Dünyada tükenmez murat var imiş
Ne alanı gördüm ne murat gördüm
Meşakkatin adın murat koymuşlar
Dünyada ne lezzet ne bir tat gördüm
Var mıdır dünyaya gelip de kalan
Gülüp baştan başa muradın alan
Muradı maksudu hepisi yalan
Ölümü dünyada hakikat gördüm.