Sen beni en çok niye unutamazsın biliyor musun?
Çünkü günahımı aldın,
Çünkü canımı yaktın,
Çünkü sen haksızdın...
Unutma, " ben senin kanayan vicdanınım!"
Kime sarılsan, biraz daha sızlarım...
Gelgelelim,
Beter, bize kısmetmiş.
Ölüm, böyle altı okka koymaz adama
Susmak ve beklemek müthiş
Genciz, namlu gibi, ve çatal yürek,
Barışa, bayrama hasret
Uykulara, derin, kaygısız, rahat,
Otuziki dişimizle gülmeye...
Kaç yol, ağlamaklı olmuşum kaç geceleri,
Asıl, bizim aramızda güzeldir hasret
Ve asıl biz biliriz kederi.
Düşünebiliyor musun apareka
Çocukları bakışlarından vuruyorlar
Çocuk ölüyor ama bakışları dip diri...
Böyle bir coğrafya burası
Kimsesi olmayanların
Hiç kimsesiz ülkesi...
Karanlığı gördüm, karanlığa sokuldum,
Nasıl da titriyor, nasıl da korkuyor!
Alenen bir katil, nasıl da ölüm kokuyor!
Bugün güneş benim, güneş benim dudaklarımda.
Bense bir katilin, bir avcının yalnızca kollarında.