PENAH

PENAH
@Penah21
Sanki tüm hayatım boyunca, yanlış melodi ile dans etmiş gibiyim
Demirden sağnaklar altında uyur sevdiğim
Puan vermedi·240 syf.·
2022 8. kitabı
Şubatları anlamlı kılar sevginin, hasretin dilidir İsmet özel. Dinlerken ve ya okurken kahveyi ve yağmuru aramanıza gerek yok gözlerinizi kapayın gerisini İsmet özel hallediyor …
Erbainİsmet Özel · Tiyo Yayınevi · 201211,6bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·144 syf.·
Beğendi
·
2022 3. kitabı
Shakespeare'den alıntılar yapan Westword dizisi; bilinç ve yapay zeka arasındaki ilişkiyi irdelemesi ile aklıma düştü. Robotların özgürleşme süreci bilinç kazanmalarıyla başlar. Bilinç, öz farkındalık ve özgür iradeyle olan ilişkimiz temel varoluşa bir arzu duyar. Bu noktada bir anlam arayışında bir kara delik bizi içine çeker. Bunun ana sorunsalı irademizin obeziteye meyilli olmasından doğar. Bu obeziteyi açıklamak gerekirse, insan iradesi duygularla obezleştikçe dinamiğini kaybeder ve alabildiğine hantal bir hal alır. İradenin bu bağlamda hantallaşması, yeni bir sezgisel hissiyat ve alışkanlık sunar. Nihayetinde varoluşsal arayış yerini sezgisel ve hissel açlığa bırakacaktır. Bu durum varoluşa dair endişeleri uyuşturmak ve anestezi uygulamak gibidir. Kitabın ortaya koyduğu bu açılardan bakıldığında, kitap; adının hakkını veriyor ve hayatı anlamak üzerine bir çok yaklaşım ve görü sunuyor. Bu durum kitabı daha keyifli ve çok açılı kılıyor. Kısacası, kitap hayat üzerine atıfları ve görüleriyle kesinlikle okumaya değe
Felsefe-Düşünce
Hayatın AnlamıArthur Schopenhauer · Say Yayınları · 20103,843 okunma
Puan vermedi·144 syf.·
Beğendi
·
2022 1. kitabı
Kitap, beş bölümden oluşmaktadır. İlk olarak sunuş yazısıyla başlar. “Okumak İnsana Ne Kazandırır?” başlığı altında okumakla ilgili birçok soru sorulur. Okumak aslında bir araya getirme ve toplama ameliyesidir. Boş zamanları okuma ile değerlendirmek sizce nasıl bir olgudur? Sizce okuma bir boş zaman etkinliği midir? Bu sorunun cevabı kesinlikle hayırdır. Çünkü “okumak” bir boş zaman meşgalesi değildir. Bu bölümde aynı zamanda insan yetiştirmenin öneminden de bahsedilir. Hatta şu çarpıcı ifade de geçer: “İnsan olmak ve insan olarak kalmak giderek zorlaşıyor.” Bu bölümde dikkatimi çeken bir ifade de şu oldu: “En iyi öğretmen iyi bir kitaptır.” Gerçekten bu söze katılmamak elde değil. Kitabın ne kadar değerli olduğunu gözler önüne seren bir cümledir. Bu bölümün sonunda ise çeviriden söz edilir. Çevirinin zahmetli bir uğraş olduğu ve iyi bir çeviri için gerekli olan meziyetlerden bahsedilir. İkinci bölüm, “İnsan Mutluluğunun İki Temel Düşmanı: Istırap ve Can Sıkıntısı” konuludur. Bu bölüm beni Schopenhauer’in “Mutlu Olma Sanatı” eserine götürdü. O kitabında da 45 hayat kuralından söz eder. Bu bölümde dikkatimi çeken ifade şu oldu: “Sıradan insanlar sadece zamanlarını nasıl harcayacaklarını düşünürler; herhangi bir yeteneğe sahip insan zamanını nasıl kullanacağıyla meşgul olur.” O yüzden zamanı iyi planlamak gerekir. En mutlu insanın tabiatın zihinsel zenginlikle donattığı insandır. Bu bölümde mutluluğun kendi kendine yeter olmaktan geçtiği sürekli vurgulanır. Hatta bunu destekleyen bir ifade vardır: “En mutlu insan, kendisine yeterli olan ve varlığını sürdürmek için dışarıdan çok az veya hiçbir şeye ihtiyaç duymayan insandır.” Yine bu sözden sonra aklıma Anton Çehov’un Altıncı Koğuş eserinde geçen bir pasaj geldi: “ - İnsanın huzuru ve memnuniyeti dışarıda değil,
Felsefe-Düşünce
Okumak, Yazmak ve Yaşamak ÜzerineArthur Schopenhauer · Say Yayınları · 20134,844 okunma
Puan vermedi·112 syf.·
2022 2. kitabı
Kitabın sonunda ‘Kendi ülkemde olduğu kadar kötü okunmuyorum, başka hiçbir yerde. Kaldı ki, bugün okunup okunmamayı arzu ettiğimi de pek sanmıyorum. Çünkü zamanın dişlerini geçirdiği yaratıcı bir şeyler ortaya koymak, pek karşılık bulmayabilir. … Benim amacım ve bütün çabam, başkalarının bir kitapta söyleyebildiklerini, hatta söyleyemediklerini, on cümlede söyleyebilmektir.’ Diyor ve kitabı bu sözlerle bitiriyor. Her cümlesi altı çizilesi.. Hem öyle derin hem o kadar akıcı ve güzel bir kitap ki. Sakin kafayla okuyunca çok verimli, öğretici oluyor. Nietzsche bu kitapta yüzlerce filozofu eleştiriyor. Bazı yerlerde ‘yok o kadar da değil be’ diyesim geldi :) Bazılarına haksızlık ediyor gibi gelse de bu zaten Nietzsche’den beklenen tepki olunca alışıyor, kızamıyorsun. Sadece Dostoyevski ve Goethe yi beğenmesi de ayrı bir tatlılık katıyor :) Kitabın içeriği anlatılacak gibi değil, okumak gerekiyor. İncelemeyi kendimde hak bulamadığım için gözlemlerimi ve hissettiklerimi paylaştım. İyi okumalar, sevgiyle
Felsefe-Düşünce
Putların AlacakaranlığıFriedrich Nietzsche · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20218,3bin okunma
Puan vermedi
Nietzsche, kitabı "yazılmış en derin eser" olarak tanımlamıştır.Yazarın da söylediği gibi, gerçekten derinlikler dolu bir kitap. Okuyanların da söylediği gibi biraz ağır anlatımı olan bir kitaptı. İlk sayfalarda biraz yavaş okumam gerekti kitabın içeriğini kavrabilmem için. Tabi ki biraz felsefi bilgi gerektiriyor kolayca anlamak için ama okuduğum her cümleyi, anlamadığım için değil her okuduğumda farklı anlamlar oluşturduğu için tekrar tekrar okudum. Her bir cümlede kendini başka anlamlarda keşfetmek... Sadece kitapta değil kendi içimde de derin anlamlar keşfettim Nietzsche sayesinde. İnsanın düşüncelerini sorgulatma özelliğine sahip bir kitap. Beğenerek okudum ve içinde kendi düşüncelerimi bulduğum kitaplardan birisi oldu. Düşünceme göre, zaman kaybı değil tam tersine zaman ayırılması gereken bir eser, Böyle Buyurdu Zerdüşt.. "İnsan aşılması gereken bir şeydir..."
Felsefe-Düşünce
Böyle Söyledi ZerdüştFriedrich Nietzsche · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202447,7bin okunma