"Acımayla herkes kaybeder, çünkü herkes başkalarının kederli halini görerek kederlenir. Bu kuşkusuz doğal bir duygumuzdur, ama onu ahlaki bir buyruğa dönüştürmemek gerekir; çünkü bu köleleştirici ahlak herkesi güçsüz kılmaya eğilim gösterir. Başkalarına gerçekten yardımcı olmak isteyen birinin onlara biraz daha güç kazandırmaya, özerklik vermeye çalışması onlara acıyıp durmasından daha iyi değil mi? Komşunun yardımına kadınsı bir acımayla, tarafgirlik veya hurafecilikle değil, yalnızca aklın kılavuzluğunda koşmak da mümkündür."
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Spinoza bir kez daha bizi kederli duygularla etkilemek isteyenlerin evrende kurmuş oldukları bir komployu, bir tezgâhı yüzlerine vurmaktadır. Rahibin tebaalarının, takipçilerinin kederine ihtiyacı vardır; tebaalarının kendilerini suçlu hissetmelerine ihtiyacı vardır.
Koca bir salon dolusu kitaplarınız var, duvarları kaplamış baştan başa...
Hepsi maroken ciltli... Çoğu tek kalmış dünyada... Numaralı... Lüks
baskılar... Birini bile açmamışsın... Okumak için demiyorum, resimlerine
bakmak için olsun... Milyonlarınız var, sofrada dana eti posası
geveliyorsunuz. Tonlarla şampanya, viski satın almaya gücünüz yeterken,
ancak bir bardak maden suyu içmenize izin vermiş doktorunuz... Gene de
boyuna biriktiriyorsunuz...