Selim Işık

Selim Işık
@Pickwick
Spinoza
"Acımayla herkes kaybeder, çünkü herkes başkaları­nın kederli halini görerek kederlenir. Bu kuşkusuz do­ğal bir duygumuzdur, ama onu ahlaki bir buyruğa dö­nüştürmemek gerekir; çünkü bu köleleştirici ahlak herkesi güçsüz kılmaya eğilim gösterir. Başkalarına gerçekten yardımcı olmak isteyen birinin onlara biraz daha güç kazandırmaya, özerklik vermeye çalışması onlara acıyıp durmasından daha iyi değil mi? Kom­şunun yardımına kadınsı bir acımayla, tarafgirlik ve­ya hurafecilikle değil, yalnızca aklın kılavuzluğunda koşmak da mümkündür."
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
İnsan yaradılışı tam bir eşitliğe razı olamaz. Ufak tefek imtiyazların teşvikine de muhtaçtır.
Sayfa 19·Kitabı okudu
Spi­noza bir kez daha bizi kederli duygularla etkilemek isteyenlerin evrende kurmuş oldukları bir komployu, bir tezgâhı yüzlerine vurmaktadır. Rahibin tebaalarının, takipçilerinin kederine ihti­yacı vardır; tebaalarının kendilerini suçlu hissetmelerine ihtiyacı vardır.
Hepimizin birer kölelik çengeli var. Bunu kim bulursa bizi köle gibi kullanır.
Koca bir salon dolusu kitaplarınız var, duvarları kaplamış baştan başa... Hepsi maroken ciltli... Çoğu tek kalmış dünyada... Numaralı... Lüks baskılar... Birini bile açmamışsın... Okumak için demiyorum, resimlerine bakmak için olsun... Milyonlarınız var, sofrada dana eti posası geveliyorsunuz. Tonlarla şampanya, viski satın almaya gücünüz yeterken, ancak bir bardak maden suyu içmenize izin vermiş doktorunuz... Gene de boyuna biriktiriyorsunuz...