Doktorun sözleri su serpti yüreğime. Kanın hiç önemi yokmuş, gördün mü? Ben de öyle dememiş miydim? İyidir doktorluğum. Peki, ciğerin için ne dedi? Aç kalmanı, ya da yük taşımanı önermemiştir, sanırım? Yoksa benim adım hiç geçmedi mi? Benden birşeyler bulmadıysa sende, inanmam doktorun doktorluğuna. Kimbilir, belki de benim ciğerimdeki yarayı görmüştür sende!
Sorun onlara, hepsine sorun; mutluluk anlayışları nedir? Emin olun Kristof Kolomb, Amerika yı keşfettikten sonra değil, keşfederken mutluydu. İnanın ki, mutluluğun doruğu, yeni dünyanın keşfinden üç gün önce, isyan eden tayfaların umutsuzluğa kapılarak gemiyi geriye, Avrupa ya çevirmek istedikleri zamandı. Ama asıl sorun yeni dünya değil, yerin dibine batsın o! Aşağı yukarı onu görmeden, ne keşfettiğini tam öğrenemeden öldü Kristof Kolomb! Asıl sorun hayatta; yalnızca hayatta...Sorun keşfin kendinde değil, keşfedebilme gücünde ...