“Bugün varız, o da varsak,yarın yokuz,o da yoksak. Bir de üstüne üstlük savaş çıkarıp birbirimizi öldürüyoruz,sanki hiç ölmeyecekmişiz gibi. Oysa bir önür nedir, ne kadardır, onu bile bilmiyoruz. Bir ömür,bir göz açıp yummak kadar değil mi?”
Her savaşta yalnız savaşanlar ölmez,onlardan daha çok savaşmayanlar ölür. Çocuklar,kadınlar,yaşlılar da ölürler. İnsanlık insanlığını kaybeder. Hangi savaş olursa olsun insanın insanlığında hayır bırakmaz. İnsanoğlunda acıma hissi,merhamet bırakmaz, sevgi bırakmaz. İnsanda ne kadar güzellik varsa alır götürür. Savaş yani harp gelecek insalığında insanlığını elinden alır. Savaştan sonraki insan, önceki insan değildir.