Osmanlı Devleti=Harem hayatı, cariyeler, eğlenceler vb. DEĞİLDİR!
Sevgili Hıfzı Topuz bey, niçin Abdülmecit'in daha çok harem hayatını anlattınız? Ben buna bir anlam veremedim. Evet o dönemde yapılan israflar Osmanlı'nın batışını hızlandırmıştır. Lakin Abdülmecit diye atılan bir başlıkta o dönemde çok daha fazla önemli olan Kırım Savaşı' nı ayrıntılı şekilde görmek isterdim.
Kitapta Abdülmecit dönemini bir hikaye kurgusuyla anlatmış olan yazarımız anlatımı zenginleştirmek adına mübalağalara çok çok fazla yer vermiştir. Hatta o kadar fazla mübalağalarda bulunmuştur ki olaylarda gerçeklik payının olmadığı bariz ortaya çıkmıştır. Nitekim kendisi de bir tarihçi olmayıp gazeteci-yazar kimliği ile yazmış olduğu bu eserinde aşırı taraflı görüşleriyle nacizane okuyucusunu gülümsetmiştir :)
Ey Fahr-i Âlem'in gösterdiği doğru yoldan şaşanlar! Dünyanın fâni metalarıyla gururlanıp taşanlar ve ey dünyamıza zararı olur korkusu ile nur-u Kur'an'dan kaçanlar!
Kütüphanecinin kendisi için kitap seçmesini isteyen neredeyse herkes "Kısa öykü istemiyorum," ya da Alman bir müşterimizin dile getirdiği biçimiyle "Küçük öykü arzulamıyorum," diyor. Nedenini sorduğunuzda, her hikayede birtakım yeni karakterlere alışmanın fazla yorucu olduğunu söylüyorlar; ilk bölümden sonra artık düşünmeyi gerektirmeyen bir romanın "içine girmeyi" seviyorlar.
Kütüphanecinin kendisi için kitap seçmesini isteyen neredeyse herkes "Kısa öykü istemiyorum," ya da Alman bir müşterimizin dile getirdiği biçimiyle "Küçük öykü arzulamıyorum," diyor. Nedenini sorduğunuzda, her hikayede birtakım yeni karakterlere alışmanın fazla yorucu olduğunu söylüyorlar; ilk bölümden sonra artık düşünmeyi gerektirmeyen bir romanın "içine girmeyi" seviyorlar.