Hammurabi

Hammurabi
@Primitivizm
-Vatanını en çok seven görevini en iyi yapandır.
2/10
·208 syf.··
2019 25. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 22 Ağustos 2019 19:26
Osmanlı Devleti=Harem hayatı, cariyeler, eğlenceler vb. DEĞİLDİR! Sevgili Hıfzı Topuz bey, niçin Abdülmecit'in daha çok harem hayatını anlattınız? Ben buna bir anlam veremedim. Evet o dönemde yapılan israflar Osmanlı'nın batışını hızlandırmıştır. Lakin Abdülmecit diye atılan bir başlıkta o dönemde çok daha fazla önemli olan Kırım Savaşı' nı ayrıntılı şekilde görmek isterdim. Kitapta Abdülmecit dönemini bir hikaye kurgusuyla anlatmış olan yazarımız anlatımı zenginleştirmek adına mübalağalara çok çok fazla yer vermiştir. Hatta o kadar fazla mübalağalarda bulunmuştur ki olaylarda gerçeklik payının olmadığı bariz ortaya çıkmıştır. Nitekim kendisi de bir tarihçi olmayıp gazeteci-yazar kimliği ile yazmış olduğu bu eserinde aşırı taraflı görüşleriyle nacizane okuyucusunu gülümsetmiştir :)
Tarih
AbdülmecitHıfzı Topuz · Remzi Kitabevi · 2009379 okunma
Hammurabi
Kitap okuru sığ düşünmez her türlü kitabı okur elbet ama dediğiniz gibi önce yazarı okumak gerekir..
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Ey Fahr-i Âlem'in gösterdiği doğru yoldan şaşanlar! Dünyanın fâni metalarıyla gururlanıp taşanlar ve ey dünyamıza zararı olur korkusu ile nur-u Kur'an'dan kaçanlar!
Sayfa 133
Halil ÜÇAĞAÇ isimli okura yanıt verildi
Hammurabi
Amin İnşaallah.
Öykü mü, roman mı?
Kütüphanecinin kendisi için kitap seçmesini isteyen neredeyse herkes "Kısa öykü istemiyorum," ya da Alman bir müşterimizin dile getirdiği biçimiyle "Küçük öykü arzulamıyorum," diyor. Nedenini sorduğunuzda, her hikayede birtakım yeni karakterlere alışmanın fazla yorucu olduğunu söylüyorlar; ilk bölümden sonra artık düşünmeyi gerektirmeyen bir romanın "içine girmeyi" seviyorlar.
Sayfa 17 - Sel Yayıncılık
Hammurabi
Eee doğru söylüyor :)))
Öykü mü, roman mı?
Kütüphanecinin kendisi için kitap seçmesini isteyen neredeyse herkes "Kısa öykü istemiyorum," ya da Alman bir müşterimizin dile getirdiği biçimiyle "Küçük öykü arzulamıyorum," diyor. Nedenini sorduğunuzda, her hikayede birtakım yeni karakterlere alışmanın fazla yorucu olduğunu söylüyorlar; ilk bölümden sonra artık düşünmeyi gerektirmeyen bir romanın "içine girmeyi" seviyorlar.
Sayfa 17 - Sel Yayıncılık
Hammurabi
Edebiyatına göre değişir gibi sanki. Karar veremedim :)