Iyi dostlar, iyi kitaplar, bir de huzurlu bir vicdan: işte ideal hayat. Bana kitap okumayı sevdiren ve alışkanlık haline getirmemi sağlayan arkadaşıma kucak dolusu sevgiler. Teşekkürler #JeyhunGuliyev #nebüyükşanssenitanımak <3
Belki de felsefik yolunuza işık tutup size felsefik açıdan kimlik kazandıracak bir kitap olacaktir!
Varoluşçuluk: insanda -ama yalnız insanda- varoluş özden önce gelir.
İnsan önce vardır; sonra şöyle ya da böyle olur.
Çünkü o, özünü kendi yaratır.
Nasıl mı?
Dünyaya atılarak, orada acı çekerek, savaşarak yavaş yavaş kendini belirler. Bu belirlenme yolu hiç kapanmaz, her zaman açıktır
Men daxil olmaqla cox insan böceklerden tiksinir, ürker ve qorxar
Bu kitap ise esl iyrenilmesi gereken varlığın insan olduğunu bize gozel bir dille basa salir. Eqoist, çıxarcı, özünde görmediyini dışlayan biz insanlar ucun bir menada heqiqi tebietimizi gösterdiyi ucun rahatsızlık verici..Oz istey ile olmamasına reğmen onun suçuymuşcasına ailesi terefından yaşatılanlara inad hele onların yaxsiligini düşünen Gregor Samsa'nın hekayesi heqiqeten oxunmaga deyer
İnsanlar terefindan böcek kimi hissetdirilen, dışlanılanları anlamamızı sağlayan Kafka'nın bu eserinde eslinde oz duygu durumunu yazdığı yönündeki tartışmalarıda unutmamak gerek..
Kitabı oxuyub qurtardıqdan sonra təsirindən çixa bilməmişdim. Anlatim şəklini çox sevmişdim. Bunları kim və nəyə görə edər? Amma bəzi yerlərdə yazarın kafası güzel diye düşünmedim deyil (:
Cox sevdiyim ve heyati en anlasiqli terzde anlatan inanilmaz bir eser. Kicik bir usagin gozunden boyuklerin yanlislari, xetalarindan da behs edilir
~``Hoşça git,``dedi tilki.``Vereceğim sır çok basit: İnsan ancak yüreğiyle baktığı zaman doğruyu görebilir. Gerçeğin mayası gözle görülmez. '' Küçük prens unutmamak için tekrarladı. " Gerçeğin mayası gözle görülmez."
~ "Küçük Prens yine konuşmaya başladı:
'İnsanlar nerede? Çölde biraz yalnızlık duyuyor kişi...'
'İnsanların arasında da yalnızlık duyulur' dedi yılan."
~ "Sevdiğiniz çiçek milyonlarca yıldızdan yalnız birinde bile bulunsa yıldızlara bakmak mutluluğunuz için yeterlidir."
~ '' Ama gözler kör. Yüreğiyle bakmalı insan...''
Tek kelimeyle muhtesem bi trajedi <3
~ Evrende sürekli ve değişmez olarak sadece ruh kalır.
~ Eğer bir gün hayatım sana gerekecek olursa gel ve al onu.
~ Medvedenko: Neden daima siyah giyiniyorsunuz?
Maşa: Hayatımın yasını tutuyorum. Çok mutsuzum.
~ Para... Ne önemi var paranın! İnsan yoksulken de mutlu olabilir.
~Genç bir kız bütün hayatını bir gölün kıyısında geçirmiş. Tıpkı bir martı gibi gölü severmiş ve tıpkı bir martı gibi mutlu ve hürmüş. Ama günün birinde bir adam gelmiş, kızı görmüş ve yapacak başka bir işi olmadığından yazık etmiş kıza. Tıpkı bu martı gibi