Yaşlı Derviş son nefesini vermek üzereymiş.Genç Derviş;
-Hayatın gerçeğini bilse bilse ancak o bilir,diyerek yanına gitmiş.
''Derviş baba hayat neydi''? diye sormuş.
Bunun üzerine derviş gülümsemiş;
''-Bir an'dı oğul, demiş;
-Sadece bir AN'dı...
"İnsanın kendi küçük dairesi içindeki her şeyin sınırlı olduğu açık değil mi? İyi bilin ki hiçbir şey, hatta aşk bile, kendi çabamızın ürünü değildir. Veren yalnız Allah'ın rahmet elidir. "