Öğretmen olmak, öğretmenlik yapmayı aşmak demektir. Çünkü öğretmen olmak, öğretmenin, belirlenmiş görevlerin ötesine geçip hissederek, yaşayarak, kendisini adayarak, öğrencisiyle bütünleşerek var olmasıdır. Öğretmen olmak, öğretmenle öğrencinin birbirine hoşça bakabildikleri, öğretmenin öğrencide, öğrencinin öğretmende dirildiği sahici ve güçlü bir aidiyettir.