Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Serhat

Serhat
@SERACAR
Uyuyor sürüngenler. Ebediyet kapısı açık... Çıkalım ortaya... Gözlere tembih edelim --mehtabı insin tanışmamızın. Kaybedelim dudakları, çünkü söz vakitsiz...
23 Eylül
63 okur puanı
Nisan 2020 tarihinde katıldı
Eehevett
Sezgi, sağlıklı ve dikkatli bir zihnin açık algısıdır.
Reklam
Dinin İcadı
Bilgisizliğin hiçliğinin yerine belirsiz bir parıltıyı koyarak şiirsel bir gücü kötüye kullanmış olurum.
bütünlüksüzlük
Benliğimi parça parça sökecek olsam, onda, hep dışarıdan gelmiş parçalar ve kırıntılar buluyorum. Her birinin üzerine kaynağını gösteren etiketini koyabilirim.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
"Bilgiyi işlemek için çevreyi kullanmak propagandadır"
Yalnızlık, insanın çevresinde insan olmaması demek değildir. İnsan kendisinin önemsediği şeyleri başkalarına ulaştıramadığı ya da başkalarının olanaksız bulduğu görüşlere sahip olduğu zaman kendini yalnız hisseder..
Reklam
DilDinAnlam
"Tüm olası bilimsel sorulara cevap verilse bile hayati sorunlarımıza en azından dokunulmadığını hissediyoruz. Elbette o zaman soru kalmadı; ve bu tam olarak bir cevaptır."
"Ölüm konusundaki en ilginç felsefi tutumu spinoza’da buluyoruz: canlı bireyin özünun değil varoluşunun sonlanışı olarak ölüm onun için bir hiçtir ve onun bilincine hiç bir kavram sunamaz. Başka bir deyişle bir hiçlik olan ölümü düşünmek bir hiçten ibarettir"
''tanrı karanlıkta bilgece saklar gelecek zamanın işlerini.''
Hakikat için geçerli olan mutluluk için de geçerlidir: Kişi ona sahip olmaz, onun içinde olur. Aslında sarmalanmış olma duygusundan başka bir şey değildir mutluluk: Annenin içindeki o ilk sığınağın sonraya kalmış imgesi. Ama işte bu yüzden, mutlu kişi hiçbir zaman mutluluğunun farkında olamaz. Mutluluğu görebilmek için dışına çıkması, demek yeni doğmuş gibi olması gerekir. Mutluyum diyen yalan söylüyor ve mutluluğa başvurmakla ona karşı suç işliyordur. Ancak mutluydum diyen kişi sadıktır mutluluğa. Bilincin mutlulukla tek ilişkisi şükrandır: Hiçbir şeyle kıyaslanamayacak haysiyeti de oradan gelir.
Baskıcı toplumda özgürlüğün arsızlık anlamına geldiğini en iyi gösteren şey, gençlerin umursamaz tavırlarıdır: Dünyaya bir şey satmadıkları sürece, “metelik de vermiyorlardır” ona. Kimseye bağımlı olmadıklarını ve bu yüzden saygı da borçlu olmadıklarını göstermek için elleri ceplerinde dolaşıyorlar. Ama bu sırada iki yana açılmış dirsekleri, yollarına çıkan herkesi dürtüp itmeye hazır.
Metis yayınlarıKitabı okudu
Reklam