Khan han

Evden Kaçış (+18)
Puan vermedi·651 syf.··
2024 4. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 28 Ocak 2024 16:20
Haruki Murakami, günümüzde dünyadaki en popüler yazarlardan birisi olabilir. Sürrealizm, postmodernizm, realizm, büyülü gerçeklik, pikaresk ve bildungsroman türlerini eserlerinde kullanan bir yazardır. Avrupa da ve ABD de yaşamışlığı vardır. Onu dünyaya tanıtan kitap İmkansızın Şarkısı adlı eserdir.ABD ve Avrupa da yaşadığından dolayı onu Doğu kültürünü kullanmıyorsun, batı zihniyetine sahipsin denilerek eleştirilse de kendi ülkesinde kitabı daha basılmadan bile önsatışta en çok satan olabilmiştir. Yağmur ve Cehennem Sıcağı kitabı Türkiye ve Yunanistan ı 1980 lerde gezdikten sonra 1990 larda çıkmıştır. Sahilde Kafka kitabı Murakami nin 10. romanıdır. Franz Kafka yı kitabı daha eline alırken bile ne kadar çok beğendiğini, etkilendiğini anlayabiliyorsunuz. Yunan trajedisi meşhur Oedipus'un hikayesini ve Genji nin hikayesini kitapta altyapı yapmış yazarken. Bu kitap New York Times tarafından yazıldığı yılın en iyi 10 kitabından biri olarak nitelendirildi. Şiddet, işkence, savaş, cinsel bazı sahneler rahatsız edici olduğundan 18 yaş altına kitabı önermiyorum. Kitabın anakahramanı adı Kafka olan 15 yaşında bir çocuk. Kitapta her tip yazı dili kullanılmış; ben ağzı, sen ağzı, dıştan bakan göz yazım şeklini görebiliyoruz. Yine gelecek dönem, geçmiş dönem, şimdiki zaman da var. Gizem unsuru, iki farklı karakter ve ormandaki çocukların başına gelen olay gibi kitabın sonuna kadar merakla beklenen olaylar bizi kitabın sonuna sıkılmadan rahat bir şekilde götürüyor. Kafka, babasının lanetinden kurtulmak için evden kaçan bir genç. O nedenle bu çocuğun yalnız başına o genç yaşında yapabileceklerini merakla bekliyoruz. Annesini ve ablasını tanıştığı kişiler sanması çok güzel düşünülmüştü, duygusal bir detaydı. Nakata, kedi katili Johnny Walker ve Kafka nın babası olayını spoiler vermeyeceğim ama bayıldım.
Bidünyakitapgrubu
Sahilde KafkaHaruki Murakami · Doğan Kitap · 202012,1bin okunma
Khan han isimli okura yanıt verildi
Khan han
O kadar güzel bi eleştiri yazıyorsunuz ki , kitaba değer katıyorsunuz. Beni rahatsız eden nokta bu. Bu yazar ensestliği sıradanlaştırmış ve neredeyse zevkin doruklarina çikarmış. Ve böyle kitabın newyorktimes bilmem nerde ödül alması, övülmesi bu kitabın iyi bir kitap olduğu anlamina da gelmez.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Sevdim mi sevmedim mi karar veremedim
6/10
·651 syf.··
2019 33. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 23 Haziran 2019 22:02
Sürpriz bozan yok. Rahat olun. Kısaca iki koldan ilerleyen kurgudan bahsedeyim. 15 yaşında, hem bedensel hem de ruhsal açıdan yaşıtlarından daha büyük olan Kafka Tamuro, babasının söylediği kehanet yüzünden yıllarca evden kaçmanın planını yapmıştır. 15 yaşına girdiği gün planını uygulamaya başlar ve yollara düşer. Diğer yandan savaş zamanı tuhaf bir şekilde bir grup çocuk bayılır ve tekrar uyandıklarında hiçbir şey hatırlamamaktadır. Bu olayda bayılan çocuklardan biri Nakata bu olayın izlerini hayatı boyunca taşıyacaktır. Bu kitabı sevip sevmeme arasında olmamın birçok sebebi var. İlki, kitap olayların ve karakterlerin tanımlanması, birbirlerinin hayatlarına ufak dokunuşlarını anlatan yerlerde çok iyi bir anlatım ve kurgu ile gidiyor. Tam o zirveye ulaşıp her şey açığa çıkacak derken tempo çok yavaşlıyor. Okumaktan sıkıldım, -üzülerek- atlayarak okudum son 100-150 sayfayı. İkincisi, kitabın içinde de geçen Çehov’un ‘Eğer öyküde bir tabanca geçiyorsa, sonunda mutlaka patlaması gerekir’ sözüne uymamış yazar. Adı geçen kişiler ve bazı olayların açıklığa kavuşturulmaması aklımda soru işaretleri bıraktı. Dördüncüsü, tamam Tamuro bir ergen. Hormonların etkisinde. Ama bir ergen gerçekten bu kadar çok cinsellik düşünür mü? Diğer bir sorun da bir ergenin temizlik rutinini ben neden sürekli okuyayım bu kadar ayrıntılı? Ne gerek vardı? Beşincisi, sanki metin içinde ürün yerleştirmesi varmış gibi ‘Nike ayakkabısını giydi.’ ‘Şu marka saatini aldı’ gibi birçok cümle var. Bence gereksiz bir ayrıntı. Benim gözüme battı. Altıncısı, yazarın ensest açısından yazdığı yerler. Tamam bu bir kurgu. Vermek istediği mesajlar, havada uçuşan metaforlar var ama benim midem almadı bunu. Gerçek anlamda tiksindim. Cinselliğin sanatta kullanılmasına karşı bir tutumum yok, hatta kullanılmasın
Edebiyat
Sahilde KafkaHaruki Murakami · Doğan Kitap · 202012,1bin okunma
Khan han isimli okura yanıt verildi
Khan han
nihal baysal cindo dikkat çekmek zorundaydım. Sizi kırdıysam kusura bakmayın. "Rezilsiniz" ithamını geri alsam, siz de kitabı öven cümlelerinizi geri alıp, tepki olarak sadece kitabin içindeki sapkinliğa vurgu yapacak misiniz ve tepki olarak bu yazarın kitaplarinin okunmaması gerektiğini de önerecek misiniz ?
Sevdim mi sevmedim mi karar veremedim
6/10
·651 syf.··
2019 33. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 23 Haziran 2019 22:02
Sürpriz bozan yok. Rahat olun. Kısaca iki koldan ilerleyen kurgudan bahsedeyim. 15 yaşında, hem bedensel hem de ruhsal açıdan yaşıtlarından daha büyük olan Kafka Tamuro, babasının söylediği kehanet yüzünden yıllarca evden kaçmanın planını yapmıştır. 15 yaşına girdiği gün planını uygulamaya başlar ve yollara düşer. Diğer yandan savaş zamanı tuhaf bir şekilde bir grup çocuk bayılır ve tekrar uyandıklarında hiçbir şey hatırlamamaktadır. Bu olayda bayılan çocuklardan biri Nakata bu olayın izlerini hayatı boyunca taşıyacaktır. Bu kitabı sevip sevmeme arasında olmamın birçok sebebi var. İlki, kitap olayların ve karakterlerin tanımlanması, birbirlerinin hayatlarına ufak dokunuşlarını anlatan yerlerde çok iyi bir anlatım ve kurgu ile gidiyor. Tam o zirveye ulaşıp her şey açığa çıkacak derken tempo çok yavaşlıyor. Okumaktan sıkıldım, -üzülerek- atlayarak okudum son 100-150 sayfayı. İkincisi, kitabın içinde de geçen Çehov’un ‘Eğer öyküde bir tabanca geçiyorsa, sonunda mutlaka patlaması gerekir’ sözüne uymamış yazar. Adı geçen kişiler ve bazı olayların açıklığa kavuşturulmaması aklımda soru işaretleri bıraktı. Dördüncüsü, tamam Tamuro bir ergen. Hormonların etkisinde. Ama bir ergen gerçekten bu kadar çok cinsellik düşünür mü? Diğer bir sorun da bir ergenin temizlik rutinini ben neden sürekli okuyayım bu kadar ayrıntılı? Ne gerek vardı? Beşincisi, sanki metin içinde ürün yerleştirmesi varmış gibi ‘Nike ayakkabısını giydi.’ ‘Şu marka saatini aldı’ gibi birçok cümle var. Bence gereksiz bir ayrıntı. Benim gözüme battı. Altıncısı, yazarın ensest açısından yazdığı yerler. Tamam bu bir kurgu. Vermek istediği mesajlar, havada uçuşan metaforlar var ama benim midem almadı bunu. Gerçek anlamda tiksindim. Cinselliğin sanatta kullanılmasına karşı bir tutumum yok, hatta kullanılmasın
Edebiyat
Sahilde KafkaHaruki Murakami · Doğan Kitap · 202012,1bin okunma
Khan han
Değerli düşüncelerinizi böyle bir kitabın içinde "ensest ilişki" olduğunu ufacık bir cümle ile geçiştirip, yazarın dehasına veya kurgusuna, yok kitabın içindeki entellektüel birikime atıf yapılmasi bu kitaba değer katmaktadir...
Puan vermedi·651 syf.··
2021 19. kitabı
·
21 günde okudu
·
Okunma: 27 Mart 2021 23:32
'Ne kitaptı be!' diyerek kapattım kitabı ve ardından derin bir "ohh" çektim. Kitabın sonunu hatta genelini sindirebilmek için ve altı yüz küsur sayfayı okuyabilmiş olmanın verdiği gururla bir süre bakıştım kitapla diyebilirim. Kitabı özetlemek, ne anlatıyor sorusuna net bir cevap vermek benim için imkansız. Tüm kitap boyunca yazarın hikayeleri nasıl birleştireceği sorusunu kendime sordum durdum. Karşıma çıkan her yeni karakter bu ne ilginç bir tip, dedirtti. Yani diyebilirim ki akıcılık hiçbir aksamaya uğramadan sonuna kadar varlığını sürdürdü. Buna rağmen kitabın sonu malesef ki beni memnun etmedi. Yine de müzikten felsefeye, rüyalardan psikolojiye, Oedipus felsefesinden bilinçaltına kadar çokca konunun yer aldığı çok yönlü bir kitaptı. Kendine has olmanın özünü Murakami okuduğum bu ikinci kitabıyla yine vermişti.
Sahilde KafkaHaruki Murakami · Doğan Kitap · 202012,1bin okunma
Khan han
Tercihlere Saygı mı? Ensestliğe saygı mı duyacağız ? Bu tarz kitapları okuyup vik vik yorum yapıp kendini entel ve kültürlü sanan insanlar. Rezilsiniz, içinde annesi ve kız kardeşiyle ilişki yaşamayı hayal eden yaşayan sapkınlikla dolu bi kitabı edebi bi dille övmek, yok yazarin zekasina hayran kalmak... Saçma sapan bi kitap..., satilacaksa da üzerine +18 poşet içinde satilmali.