Semra

Semra
@Semra_cmck
İstanbul
istanbul, 24 Nisan
387 okur puanı
Temmuz 2022 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Halimi anlatacak halim kalmadı. /5 okura yazarından hediye!
Puan vermedi·92 syf.··
2024 89. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 10 Eylül 2024 21:09
"Bin yıl yaşamışçasına yorgunum." Hiç böyle hissettiğiniz oluyor mu? Öyle bir yorgunluk ki 21. yüzyıl ile baş etmenin sancılarını barındırıyor içinde. Terapi diye kitaplara koşuyor, ruhunuzu yerle bir eden dizelerle bir darbe de oradan yiyorsunuz. Zülfü Livaneli'nin "harese"si gibi, okudukça kanıyor, kanadıkça okuyorsunuz. "... tutunmaya çalışıyoruz savrulan yaprağa, sokaktaki köpeğe, gökteki maviliğe, gülümseyen bir çocuğa." Tutunduğu dallar bir bir kopan insan nasıl tutunursa, öyle. Oğuz Atay'ın "Tutunamayanlar" kabilesindeniz belki de. Ama dilimizde hep bir umut türküsü, çok sevdiğim bir şair misali: "Kar yağmış dağlara, bozulmamış ütüsü." "Güzel günler mi? Hiç sanmıyorum ama Görürüz belki." Görür müyüz sahi? Ama beklemek de güzel değil mi? Bir kitapta okumuştum: "Müzikte ahengin kulağa hoş gelebilmesi için öncesinde ahenksizlik olmalıymış. Bu sebeple müzikte ahenk ve ahenksizliğin bir arada var olması gerekiyormuş. Yaşamımızın da müzik gibi olduğunu söylüyor. Uyumdan önce uyumsuzluk olduğu için hayatlarımızın güzelliğini hissedebiliyormuşuz." Belki de o uyumsuzluk dönemindeyiz ve uyum çok yakın. Ahenge doğru rotamız, kim bilir... "Bitip tükenmeyen yoldan usandım." Şairin kimi şiirleri bir halk türküsü gibi, yer yer Neşet Ertaş dinler gibi hissettim kendimi yer yer Ender Balkır'ın sesinden, "Yollar seni gide gide usandım." youtu.be/OkNXzukLrNM?si=... "Ben de seni bir vefalı yar sandım..." Nerelere gittik yine. Biz dize okumayagörelim, bir türkü dinlemeyegörelim yeter ki... Hâlimizi anlatacak hâl, bizi dinleyecek insan kalmadı. Haklı şair, hiçbir şeye yaramıyor sevgisiz dünya. "Her şeyi düzelteceğim diye koşmaktan yoruldum." Kim diyebilir şimdi "bu dize beni anlatmıyor," diye. Yorulmadık mı? Ve bazı şeyler ne kadar çaba gösterirsen göster düzelmiyor.
Şiir
Kırık Düşler ve UmutUmut Furkan Çakır · Odessa Yayınevi · 20241,035 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
“Evlenmeli mi, evlenmemeli mi, diye sorulduğunda, ‘Hangisini yaparsan yap, pişman olacaksın’ diye karşılık verdi.” Sokrates
Sayfa 81 - Yapı Kredi Yayınları·Kitabı okudu
Seven sevdiğine kitap hediye etsin.
1000Kitap
Çekiliş
Takip, beğeni ve yeniden yayınlama yapan 2 okura bu seti hediye ediyorum. İyi şanslar. #çekiliş #kitap #SabahattinAli
Edebiyat
Dost'a
Yeni gelen yaşında İstanbul' u anımsadım Denizin fısıltısı martının huzur veren çığlığı Kulaklarıma doldu yine Huzur veren dostluğunda Geç tanıdığıma pişmanlığımı anımsadım Mesafelerin buna engel olmadığını Sevginin aslında "seviyorum" demek olmadığını Bir kez daha anladım. Yeni yaşında İstanbul gibi ol. Sevgin kalabalıklar içinde parlasın. Kırgınlığın denizinde kaybolsun. Kalbin kız kulesi gibi yalnız kalmasın. Bil ki o kalabalıklar içinde yokum. Ama o martıların huzur veren çığlığında, Sana sesleniyorum. Dostlar yanında olmasa da her daim hissedilir. Hissedilen dost baki kalır. Semra
Şiir