A.KIL

A.KIL
@Seretan34
-Neler okuyorsunuz efendim? +Kelimeler, kelimeler, kelimeler! x Kelimeler albayım, bazı anlamlara gelmiyor! t-bırak artık kelimeleri.. cümleler kur. insanları tanı.. kapını çalan insanları içeri al...
Güçlü Devlet
Ceberut devlet ile güçlü devlet aynı şey sanılıyor. Her istediğini yapan, hukuk sistemini istediği gibi manipüle eden siyasetçiler güçlü devletin göstergesi olarak ele alınıyor. Halbuki tam tersidir. Güçlü devlet her şeyden önce kanunların herkese eşit uygulanmasını, oyunun kurallarının açık olmasını, saydamlığı gerektirir
Sayfa 190 - kronik·Kitabı okudu
Devlet ve Toplum
Reklam
Günümüzün meydan okuması
Çocuklarımıza da öğretebileceğimiz en büyük hüner; mevcut bilgiyi eleme, seçme ve kullanma yeteneği. Bilgiyi arama, işleme, sentezleme yeteneği. Bir saman yığınında iğne arar gibi, doğruyla yanlışı nasıl bulup çıkarabileceksin; bu çok önemli bir hüner... Çok kişi bunu yapamadığı için komplo teorileri de günümüzde çok yaygın... Günümüzün meydan okuması işte bu.
Sayfa 165 - kronik·Kitabı okudu
Hayata Dair
Hepimiz tanıyoruz onları.
Sadece okulda okumuş, onu da sınıfta çakmamak için okumuş, esasen okumayı sevmeyen, kurnaz, açıkgöz, hatta bir anlamda bile bile cahil kalmayı seçmiş insanlar. Bunlar aramızda. Hepimiz tanıyoruz onları.
Sayfa 79 - kronik·Kitabı okudu
Hayata Dair
Deniz bitti, kara göründü
Gerçekçi olalım, siyasetçilerin büyük kesimlere verebilecekleri bir vaat artık yok. Kavga bundan sonra hep sembolik noktalarda dönecek. Kutuplaşma bazlı, tansiyonu yükselten, duygulan sömüren, devamlı yeni düşmanlar yaratan, öfkeyi yöneten, sansasyona yönelen politikalar göreceğiz.
Sayfa 68 - kronik·Kitabı okudu
Siyaset&Toplum
İnsan ne için yaşar?
Haysiyetimizi ve itibarımızı korumak istiyoruz, yaşamımızı kendi isteklerimize göre kontrol etmek istiyoruz, ciddiye alınmayı talep ediyoruz ama korkularımız ve geçmişten gelen alışkanlıklarımız bizi kendimizi görmek istemediğimiz yerlere götürüyor, Yasal anlamda kölelik yok ama biz kendi kendimizi köle kılabiliyoruz. "İnsan ne için yaşar?" diye sormuştunuz. İnsanın amacı bana göre, mümkün olduğu kadar bu köleliğe karşı çıkmaktır. Başka? Kendi sorumluluğunu almak; toplumun, başkalarının yargılarına mümkün olduğu kadar kulağını tıkamaktır. Manevra alanını genişletmek, korkularını yenmektir. İşte bunun için yaşarız.
Sayfa 59 - kronik·Kitabı okudu
Hayata Dair
Reklam