⸻
Momo… Asla sadece bir çocuk kitabı değil, tam bir felsefe dersi gibi. Küçük Momo bizi ne hale getirmişler … Bizim çocukluğumuzu nasıl sistemli, planlı bir şekilde elimizden aldılar, satırlarda bunu okurken gözlerim doldu. Şu anki toplumu, şu anki çocukları gördüm; çok üzüldüm. Çünkü o çocukluğun, o sakinliğin, o hayal gücünün; dışarıda oynamanın, anı defteri yazmanın, günlük tutmanın; saklambaç oynamanın, seksek oynamanın, ip atlamanın; kendi yaşım ve yaş grubumla hava kararana kadar parklarda, sokaklarda oynamanın tadını, ne yazık ki kendi çocuğum yaşayamadığı için yaşayamayacağı için çok üzgünüm, üzülüyorum. Belki de bu yüzden 30 yaş üstü olmak, bu jenerasyonlardan önce doğmuş olmak bana şimdi büyük bir şans gibi geliyor. Yaşlı olduğuma ilk defa sevindim Çünkü o çocukluğun, o masumiyetin kıymetini biliyorum.