Okurken çok rahatsız olduğum bir eser. Okuma nedenim kitap kulübüne katılmaktı ona da katılamadım neyse. Normalde adını duyunca bile okumak istemeyeceğim bir kitap. Feminist değilim ama okurken beni bile çileden çıkaran sayfalar oldu. Bir feminist okusa ne olur bilemiyorum. Anlatılan dönemde kadına olan bakış açısı kadınların toplumdaki yeri o kadar açık ve net anlatılmış ki insan okurken bile rahatsız oluyor. Bu dönemde yaşamayı hayal dahi edemiyorum. Yüzyıllardır değer göremeyen, hor görülen, insan yerine konulmayan, fikirleri önemsenmeyen, yokmuş gibi davranılan, kullanılan. Kadınlar, kadınlarımız...
Elimden gelse tüm ebeveynlere hediye etmek isterdim bu kitabı. Oğlumun hayatına dokunabilmek adına kendimi geliştirmeye çalışırken okuma fırsatı bulduğum kitap. Okumamın üzerinden uzun süre geçmiş olmasına rağmen hala altını çizdiğim yerleri ara ara açıp okuma ihtiyacı hissediyorum. Çünkü ebevenylik bir süreç ve bu süreçte aynı çizgiyi korumak zaman zaman güçleşiyor. Tüm ebevenylere tavsiye ediyorum.
Bu benim ilk incelemem. En azından başlangıç yapmışım diyebilmek adına adım atmak istedim. Her şeye hakkı olduğunu düşünen hadsizlerin olduğu bir toplumda çırpınmayı bırakıp akışına bırakan bir karakteri dışardan bir gözle anlatmış yazar. Dili uslübu anlaşılır. Sıkmadan akıyor hikaye. Okurken birçok şeyi sorgulatıyor insana, toplum olarak aşmamız gereken tüm gerçekleri gözler önüne seriyor. Devamı olsun istedim.