Bazı yazarlar ölümsüz olmalı bknz: Tarık Buğra.. Benim gözümde kesinlikle Türk Edebiyatının en iyi yazarı. Uslubu akıcılıgı ve oldukça zengin insanı yormayan dili...Bu kitabında Osmanlı İmparatorluğunun kuruluşunu ele alıyor. Yönetici olan ve yönetici olmak isteyenlerin, klavuz kitabı olması gereken bir roman. Yönetici ve Lider nasıl olmalı sorusuna cevap bulabileceğiniz bir kitap.Daha önce Okudugum Küçük Aga romanı kadar - hala en beğendiğim kitaptır- beni etkilemese de yazar Tarık Buğra olduktan sonra kitaba çok yorum yapma gereği duymuyorum. Tarık Buğrayı merak edenler ; onu okumaya Küçük Aga ile başlasa, Tarık Buğra hakkında ne demek istedigimi daha iyi anlayacaktır.
" Dünya'yı bize büyük gösteren bizim küçüklüğümüz,oğul. Hırsımız,sabırsızlığımız,bencilligimiz.Önce bu yüzden küçülüyor, sonra da Dünya'yı çok büyük görüyoruz."
Öyle yıkma kendini,
Öyle mahzun, öyle garip...
Nerede olursan ol,
İçerde, dışarda, derste, sırada,
Yürü üstüne - üstüne,
Tükür yüzüne celladın,
Fırsatçının, fesatçının, hayının...
Dayan kitap ile
Dayan iş ile.
Tırnak ile, diş ile,
Umut ile, sevda ile, düş ile
Dayan rüsva etme beni.