Evrim teorisinin diğerkam ahlakımızı açıklayamaması, ilahi kökenli olması gerektiğini düşündükleri insan doğasının son umudu olarak ahlaka tutunan teist evrim teorisi karşıtlarının, uzun zaman konuşmayı en sevdiği konulardan biri oldu. Evrim teorisi, özellikle en uygun olanın hayatta kalmasına indirgendiğinde, herkesin her zaman kendi çıkarının peşinde olması gerektiğini öngörüyor gibiydi. İyi de komşular birbirine yardım etmez mi, çocuklarımız için kendimizi feda etmez miyiz? Dostluk, topluluk, dayanışma yok mu? Komşumuzu sevemez miyiz? Tanrıtanımaz bir bakış açısından ise ahlakımız büyük bir hata, bir muamma, ateistlerin açıklayamamakla beraber aşikar bir olgu kabul ettiği bilimsel bir anormallik gibi görünür.
Dindarlar arasında hala rağbet gören, diğerkamlığın ve bencil olmamanın kökeninin evrimsel olamayacağı tezinin kesin olarak çürütülmüş bir mit olduğunu artık biliyoruz.